måndag 17 januari 2011

Nytt År, Nytt Liv

Hoppas ditt år har börjat bra!
Mitt år har börjat som det förra slutade, med tankar som mal, oron som gnager, frågor som söker svar. Efter en höst av sjukdom tog mitt liv ännu en vändning som heter duga, vi bestämde oss för att gå skilda vägar min man och jag. Efter 23 år tillsammans är det inget litet beslut att ta, men nu är det gjort. I mitten av november flyttade jag till min barndomsstad Jakobstad, lyckades få en fin, trivsam tvåa via en kusin. Har nu försökt installera mig så gott det går, men ännu återstår att skaffa några möbler och inredningsdetaljer.
Våra barn är ju stora, äldsta dottern 21, flyttade hit, men bor i egen lägenhet. Mellandottern bor med sin pojkvän i Vasa, sonen hos sin pappa. Bosse är också kvar i Korsnäs, än så länge får det förbli så.
Jag försöker ta en dag i taget, motionerar mycket, handarbetar, träffar släkt och vänner. Är sjukskriven ännu en tid så jag kan forma mina dagar enligt ork och humör, men småningom skall jag försöka hitta ett jobb.
När jag för en tid sen började blogga, inspirerad av andras fina bilder och alster, var tanken att inspirera. Nu känns det ju inte som det riktigt blivit så eftersom mitt liv upptagits av andra saker. Småningom tror jag ändå att jag "kommer åter", kanske våren ger ny ork och energi. Tills dess ligger jag lågt, försöker hålla mig flytande. Jag är glad för alla era kommentarer och är det någon som vill skicka ett mejl så kan jag bifoga adressen.
Ha en skön januari.
Marianne

marianne.stahl@pp.inet.fi



12 kommentarer:

Anonym sa...

Fick en ide. mailar dig. . .

Nette Cecilia sa...

Vet inte riktigt hur jag ska kommentera nyheten ,trevligt att höra från dig och att du berättar hur det är,som kund kommer jag att sakna dig o som kreativa M. hoppas du får det bra där borta ,kom in o prata bort en stund om du har vägarna förbi,många må bra kramar till dig ,Nette

Hantverkarglädje sa...

Förstår att det är ett omvälvande beslut att gå skilda vägar men kanske kan det föra något gott med sig. Ingen av oss vet ju vad framtiden har i sin beredskap.
Visst har du inspirerat oss en hel del och visst kommer du att göra det igen. Sköt om dig och kanske ses vi nån gång i lilla Jakobstad.

lyckobo sa...

Nej vad tråkiga saker du har varit tvungen att gå igenom!!! Hoppas du trivs i din nygamla hemstad, och har många vänner att prata med om både sorg och glädje!!! Allt gott!

Lyckoslanten sa...

Du har inspirerat mig massor och kommer så att göra. Stor omställning för dig och alla, men allt nytt kräver sin tid. Det viktiga är att du börjar må bra! ♥

Black Iris sa...

Att gå skilda vägar är aldrig lätt även om man är överens. Hoppas du snart kommer tillbaka med kraft och styrka.
Tänker på dig

Kram Maidi

Mycket annat & lite betong sa...

Så jobbigt du haft och väl fortfarande har det. Ligg lågt och kom igen när du känner att du orkar.

Hoppas att du snart mår bra igen!
Agneta

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Marianne

Jag känner ju inte dig, men jag lovar att jag känner MED dig.

Skickar dig en STOR varm kram.
//Malin

Käranån sa...

Allt har en mening sägs det. Det är ju huvudsaken att du känner att du gjort ett rätt beslut för dig själv, strunt i alla som tror dom vet bättre! Du kommer att komma tillbaka starkare och tryggare i dig själv efter en tid, ta dig den tid du behöver. En stor "tänker på dig"-kram från Ann-Sofi.

Lisbet sa...

Har varit orolig för dej. Det har varit så tyst här i din blogg.
Det är ju ett sorgearbete du går igenom och det måste få ta sin tid.
Jag tänker på dej.

Du vet ju att vår lilla stad är ganska tyst på vintern men börjar snart vakna upp. Jag vet inte om du stickar, men jag skall just ringa till Marks och fråga om de har ett speciellt garn som jag fick nys om i en blogg...

Ha en bra helg!

kram

Lisbet sa...

Skönt att höra av dej.
Jo, det hjälper lite att titta på sommarbilder. Vintern är så tröstlöst lång i år. Och i fjol... :)

Ha en bra helg!

kram

Lisbet sa...

Hur är det?
I natt vänder vi till sommartid!!!