tisdag 29 april 2014

Utomhus

tillbringar vi mycket av vår tid nu, både katten och jag. Hon vill ju vara med överallt, en riktigt morsgris är hon. ;)
Här sitter hon och myser i dotterns famn, den lilla stund hon har ro, för snart skuttar hon iväg och vill ut igen.

Nu har det stora skrapandet äntligen börjat, här ser ni maken på höjden, jag sköter det som finns under fönsterhöjd. Känns riktigt tillfredsställande när man ser resultat, men än har vi ju bara börjat....Jag har dock turen att få vara ledig åtminstone denna vecka så jag kan ta lite i gången, när andan faller på helt enkelt.

En ny färg har testats och det blir nog troligen den, vet inte riktigt vad man skall kalla den, kanske gråbrun eller cappuccino. Vita knutar har vi bestämt oss för, det blir nog enklast så.

Till helgen vankas det fest! Vi är bjudna på en konsert med mat, en helkväll med vänner: min gamla kör, en rockgrupp bestående av ett gäng "gubbar", samt en gästkör står för programmet. Vi ska bara njuta, äta gott och umgås, men före det har jag en tunika som borde sys om, ett projekt som kanske inte blir färdigt...i så fall får jag köpa nytt.

Nu ut i solen och fortsätta skrapandet, Kajsa sitter redan vid dörren och väntar!


Ha en skön tisdag!

Marianne

Inga kommentarer: