torsdag 31 mars 2016

Ett år senare

Oj så tiden går.....
Har inte känt för att blogga på ett bra tag, inte läst andras bloggar heller.
Ibland bara rusar tiden förbi, ibland i dur, ibland i uppförsbacke. Varje dag är dock lika värdefull, "det som inte dödar härdar" ;)

Just nu , när april står för dörren, har vi installerat oss i vårt nyrenoverade sovrum. Min bror har gjort jobbet, förnyat allt från golv till tak. :) Det konstiga är att min man och jag har fått problem med ryggen trots att brorsan gjort jobbet.....men såklart har ju han också drabbats. Kanske är det nåt i luften, eller är det åldern? Kan också bero på att jag suttit i soffhörnet i princip varje kväll och handarbetat, i ett års tid. Det har virkats och stickats, stickats och virkats lite till. Nu går vi på behandlingar stup i kvarten, än har jag inte fått nån större hjälp medan mannen haft bättre tur. Inte kul när det bränner i armhålorna och tom. i käkarna. 

Har hoppat in och vikarierat på dagis nu som då, resten av våren kommer jag att jobba tre dagar i veckan. Känns skönt att veta vad som gäller, gå de någrahundrametrarna till jobbet måndag, tisdag och onsdag.

Ser fram emot värme och flugsurr, att vi snart ska inleda slip- och lackprojektet på båten....
Annars hoppas jag att få ryggen i skick, börja cykla och promenera, fotografera och påta i blombänkarna.







Marianne

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Funderade om du gett upp men så kul att få ett livstecken från dig .Var till jeppis i måndags ,besökte loppisar och sådant med våra vänner .Den katten har nog en riktig godbit ..Så synd att hälsan inte är den bästa men min kropp mår inte bra heller ,kramen Nette

Anonym sa...

Välkommen åter, önskar dig finfina och soliga vårdagar.
Må som bäst
ö IR

Lisbet sa...

Ja, tiden den går.
Hoppas ni har det ngt så när nu. Sorgen finns där.
Jag hoppas att ryggarna blivit bättre.
kram så här mitt i högsommaren

Lisbet sa...

Hoppas du har det bra!