fredag 5 november 2010

Jag och Bosse

På bilden nedan är vi lika gamla Bosse och jag, tycker nog att Bosse ser lite mer bestämd ut. ;) Tiden går så fort, vart har halva livet tagit vägen?




Fick ett par tidningar på posten igår, det märks ju att julen närmar sig. Nu finns det tips på julpyssel i mängder. Tror att en av tidningarna är densamma som Lyckoslanten visade bilder ur i sitt senaste inlägg. Massor med idéer hittade jag, och av nämnda bloggerska snodde jag beskrivningen till pulsvärmare, har tillverkat ett par som jag tänkt ge bort.








I morgon kör vi de 150 kilometrarna till min födelsestad,vi tänkte tillbringa helgen hos mina föräldrar. Jag har köpt ljus som vi kan föra till mor- och farföräldrarnas gravar, det hör ju till en helg som denna. Under de senaste tjugo åren har så mycket hänt: nya liv har kommit till, men många nära och kära har gått bort. En varm tanke till alla de som vi saknar.

8 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej,
Hoppas att ni får en skön helg hos föräldrarna.
Kram Annelie

PS vad fina halsdukarna var. Kul mönster!

Lyckoslanten sa...

Så söt och glad du var som liten (men det är du fortfarande)! Ja min vän, det är samma tidning och jag är glad att du kunde göra pulsvärmarna efter den halvdana beskrivningen. Hoppas du får en fin helg där norröver med dina nära och kära!

Lisbet sa...

Blev lite inspirerad nu! :)
Ha en riktigt skön helg!

Gugis Pärlor sa...

Du är skicklig som redan hunnit göra pulsvärmarna! Ha en fin helg norröver!

Kram Gugi

Black Iris sa...

Både du och Bosse är så fina. Jag önskar att jag hade närmare till mina nära som tyvärr inte finns längre så jag också fick tända ett ljus för dem. Det är över 80 mil för min del så jag får se till deras platser till sommaren i stället.

Kram Maidi

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Ni är lika söta bägge 2, fast Bosse är lite mer bestämd och du ser lite snällare ut.
Kram Anette

lyckobo sa...

Så söt vovve, och du är ännu sötare ;) !!! Hoppas du haft det bra i födelsestaden!!! Själv har jag tagit vatten över huvudet och målar köket :O/

Ha det bra!

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej!
Hoppas att allt är bra med dig.
Kram Annelie