måndag 16 maj 2011

Ikea & Home Sweet Home

Igår besöktes Ikea i Tammerfors. Fyra kvinnor och en lyckligt lottad man startade färden på morgon, vi var framme ettiden. Jag hade ingen inköpslista, nån annan hade printat ut en på fem sidor. Nya påslakan hittade jag dock, de heter Alvine Kvist och kommer att matcha mina nya underlakan i grått.






Kajsa fick lov att klara sig en hel dag ensam, vilken dålig mamma jag var den dan. Som tur är var morfar och tittade till henne en stund, ryktet säger att det blev en god stund av lek och bus. Gissa om hon blev glad när vi anlände efter nio, passligt till hockeyfinalen?






Som säkert alla vet så vann ju Finland över Sverige, jippiiii, äntligen! Jag är ingen hockeyfantast, men en sån final kan man ju inte bara missa. Och vad är väl mer rättvist än att vi vann i hockey, Sverige placerade sig ju så mycket bättre i Eurovision Song Contest. ;)





Borta bra men hemma bäst! Denna tavla tillverkade jag för nån vecka sen, inspirationen kanske har återvänt. Ha en skön början på arbetsveckan.

Marianne

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Hej Marianne! Men tänk om du var på Tammerfors Ikea när jag var där! Vi kom dit kvart i fem! :o)
Fin tavla och härligt om du kommer igen! ♥

Nette Cecilia sa...

Hejsan ,tittade på tiden du lämnat kommentar hos mig idag ,just då hade jag besök av Lotta ,vi pratade om att du börjat skriva på bloggen ,kanske precis just då ibland är världen underlig .ser att resan till det blågula huset gick bra ,kramis Nette

Vår sekelskiftes-dröm sa...

Så fint tyg och en busig liten katt.
Ha en fin helg!
Kram Anette