tisdag 28 juni 2011

Efter en trevlig helg återgår vi sakta till det normala, somliga jobbar, en annan är ledig. Vi har varit till mina föräldrar där det bjöds på god mat, god dryck och trevligt umgänge. På midsommardagen blev vi bjudna till min systers villa, åt en utsökt buffe tillverkad av vår blivande svägerska, mmmmm.




Systerdottern körde oss tryggt med sin nya båt, bara att sitta och njuta av utsikten.

I gårkväll gjorde jag en vandring i skolparken som är en botanisk trädgård och park mitt i Jakobstad. Där finns massor av blommor och andra växter, alla grupperade och skyltade.









En stor damm med fontän, i den simmar stora guldfiskar.

Vädret ser ju ut att bli fint nu, tror bestämt det blir en cykeltur till Fäboda i morgon. Kanske packar jag en picknickkorg och ber dottern följa med, tror det blir så. Ha en skön kväll och njut av sommarvärmen. Marianne

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

att vara på villan skönt för dig ,fina bilder från skolparken ,var dit för Något år sedan ,kramis Nette

Lyckoslanten sa...

Låter underbart! Marianne kanske vi kan träffas när jag kommer ditåt och det blir happenings! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka härliga sommarbilder, så där mysigt och fint som man vill ha det!
Agneta kram