söndag 19 juni 2011

Söndagsfunderingar

Vi har mulet och lite regn har vi äntligen fått, det har utlovats regn i flera dagar men det har liksom inte riktigt orkat ända hit. Nu fick vi i alla fall några droppar, gott för allt levande!



Några köksdetaljer
Jag har celebert besök av mina ungdomar! Dom anlände på fredagen och tänker göra mig sällskap hela den inkommande veckan, najs!


Balkongen
Det är lite fart i hemmet när vi är fler, alltid händer det något. Vi har varit på båttur, shoppat lite, firat vår kära mor/mormor som blev 65! Nu kom de unga hem från en tripp till stan, var och hyrde film. Kan ni tänka er, Kajsa fick följa med! Hon brukar följa med mig när jag cyklar, kuckar fram ur min väska som jag har över axeln. Nu tror jag nog det blev lite väl mycket, inte vill hon ju vara i stan heller, stackars kisse.


Nej hemma i mammas lägenhet trivs man bäst, där får man leka och busa, några hyss hinner man med varje dag. Blir man inte servad så tar man för sig, det har Kajsa bestämt. ;)


Efter allt busande kan man bli ganska trött, man är ju trots allt liten och gullig!

Njut av kvällen

Marianne

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

så söt hon är din kisse ,trevligt med sällskap av din ungdomar,kramis Nette

Hantverkarglädje sa...

Nej inte kan du men några droppar regn i dag i Jakobstad? Här har det ju störtregnat rätt länge så nu är vi väldigt nöjda med vätan.
Ja visst har du det säkert trevligt med dina ungdomar för det är ju alltid liv i huset när dom är igång. Ha en bra midsommarvecka.

Lyckoslanten sa...

Låter härligt att få en vecka med ungdomarna! Yngsta sonen kommer hem med sambo och två andra par till midsommar. Tror bestämt vi rymmer fältet då! ;o)

Gugis Pärlor sa...

Så söt din kisse är! Roligt sällskap och speciellt att hon följer med på dina cykelturer!

Kram Gugi

Lisbet sa...

Härligt inlägg! Vad är bättre än huset fullt? Här har vi det också!
Nu just är det tyst .)