onsdag 15 augusti 2012

A little monster in our house

Äldsta dottern, som bor hos oss tillfälligt, har skaffat sig ett litet monster, en liten en som gnager av sladdar, far iväg med mina garnnystan, tuggar sönder disksvampen, har ner alla mina blommor osv. Men ändå kan man inte annat än tycka om henne, lille Billie. Hon är ju så söt, en bra kompis till vår egen Kajsa.
Oskyldig

Ibland undrar vi om pappan var en kanin ;)
Jag kan ju köpa nya blommor och andra prylar, de är ju ersättliga, sen när Billie har blivit lite större och klokare.

Min man skall ta ut ett par semesterdagar nu. I kväll far vi till sommarstugan och får vara där i hela fyra dagar! Kan inte klaga på vädret, nu passar det säkert att måla färdigt, tvätta mattor och sitta i solen på bryggan. Åtminstone något av det tre lovar jag att göra, vilket återstår att se.

Jag vid bryggan

Mamma, mellandottern, jag och sonen
Jag hoppas att det vackra vädret räcker åt alla.


Njut och må så gott!

Marianne

Ps. Fotona i detta inlägg är tagna av min äldsta dotter

6 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Jag fullkomligen smälter när jag får se kattungar, finns det något sötare? Billie verkar fullkomligen urgullig....och ja, visst får dom lov att riva ner lite och ställa till det, dom är ju så otroligt söta.
Ha riktigt sköna dagar, det ser redan mysigt ut där ni sitter på bänken, vilsamt och stillsamt och avkopplande.....
Agneta kram

Lyckoslanten sa...

Fint medan de kommer sams de lurviga små! Nu skulle det inte sitta helt fel att sitta och dingla benen vid en brygga! Ha det så gott på mini-semestern! ♡

Nette Cecilia sa...

Lyckliga du som får fara till villan .här är det jobbet som gäller o på lördag marknaden ,kram Nette

lyckobo sa...

Röstar för att sitta på bryggan! Ljuvligt väder, eller hur!

Ha det gott!

Catarina sa...

Trevligt att du tittat in på min blogg!
Efter en snabbtitt här hos dig ser det ut att finnas en hel del intressant.
Återkommer!

Catarina

Mycket annat & lite betong sa...

Oh, så gullig hon är! Och busig! Jag har aldrig haft någon kattunge, vår katt kom när hon var vuxen.
Vilken fin drömfångare din dotter har gjort!

Hoppas att du valde att sitta på bryggan!
Agneta