onsdag 19 september 2012

Höstorange

Är orange höstens trendfärg? Vet ej, men mig tilltalar den nog. Mossgrönt gillar jag också, kommer att passa bra till min nya jacka för vintern, kombinerat med andra höstfärger naturligtvis.
Boken jag fick på posten för ett tag sen innehåller många fina idéer , bla. lovikavantar som jag stickade i en melerad grön färg, nu håller jag på att sy dekorationer av orange och grönt. Den mossgröna mössan stickade jag med ett mönster som kan hittas här, den passar min knopp!
Underst en sjal eller poncho från Ellos, ett varm och mysig plagg att värma sig med.

Tyckte soffan i vardagsrummet behövde lite piggare färger, går ju annars mycket i brunt och turkos. Det blev en kudde i en spännande och enkel stickteknik med stickor nr 7. Hade nog kunnat sätta ett tyg ovanpå innerkudden så att det vita inte sken igenom, men nu är den färdig och får duga som den är.
Mot kvällen när skymningen faller tänder jag ljusen och njuter av värmen. I kväll får jag besök av mina mostrar, min morbror samt några kusiner, det blir syjunta och tårta till dotterns ära, hon blev tjugo häromdagen. Har de inga egna handarbeten med sig kan jag ge några av mina halvfärdiga, såna finns det massor av. Tänker främst på min morbror, så han inte behöver sitta sysslolös. ;)
När vi träffas brukar det bli en massa pladder och skratt, kanske får vi inte så mycket gjort, men att umgås är det viktigaste. I morgon har jag jobbdag, sen är jag ledig i en hel vecka igen! Kan inte klaga på tillvaron; hinner med mina hobbyn och att ladda batterierna mellan jobben, det passar mig utmärkt!

Nu önskar jag Dig en trevlig kväll, hoppas du hinner med det Du tycker om!

Marianne

3 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så inspirerad jag blev! Den där boken bör ju jag också äga. Kudden ser ju aningen avancerad ut... Låter som om du har en trevlig släkt och hoppas att morbror också fick något i händerna!
Ha en skön helg! ♥

Ps. ordverifieringen gör att man får skriva kommentarerna flera gånger...

Creative Momone sa...

Ordverifieringen? Vad är det för något?

Snäckskalsdalen. sa...

Snyggt! Sån orange färg är läcker. Ser mysigt ut med det stickade.
Agneta kram