tisdag 16 oktober 2012

Nääää

Vilken fantastisk dag vi hade i går, solsken hela dagen! Glädjen varade inte så länge, nu regnar det igen, himlen är så grå så man undrar om det kommer att fortsätta så hela hösten och vintern, om det nu blir nån vinter att tala om?! Enligt vissa kommer vintern att bli mild och regnig, men å andra sidan var det de som menade att den gångna sommaren skulle bli varm och solig. Hur det än blir får man lov att försöka pigga upp sig själv lite: lite blommor, en tidning eller god bok, en bra film, ett nytt handarbete. Motion skulle också behövas, men huu vad det tar emot när det regnar hela tiden.

Skulle gärna fara en sväng till ett spa, bli ompysslad och få njuta. Förra vinterns besök var uppskattad, kanske borde man undersöka saken lite närmare...

Relaxrum där vi fick njuta efter en välbehövlig massage
Efter att ha jobbat intensivt i början av oktober är ja nu ledig i ett par veckor. Försöker att göra något uppiggande varje dag, annars bara ta dan som den kommer. Den jobbande sonen kommer in på en bit mat vid lunchtid varje dag, det är jag glad för. Det blir lite rutiner på det viset samt att jag själv äter ordentligt, blir lätt att fuska annars. Önskade att maken kunde vara ledig ett par dagar så vi kunde göra något kul, känner att reserverna håller på att ta slut.

Nu får vi hoppas på lite finare väder framöver, annars blir det väl att köpa blommor, handarbeta och äta lite choklad!


Ha det gott!

Marianne

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Det är nog hobbymys som gäller nu ,jag ska just sätta igång ett nytt projekt ,hoppas du har det bra ,kram Nette

Snäckskalsdalen. sa...

Det är verkligen trögt nu. I förmiddags när jag for till lilla storstan var det på vippen att jag var tvungen att stanna och sova lite, men jag gjorde korsdrag i bilen.....så tröttigt! Nåja. Det är lite skönt att höra att man i alla fall inte är ensam.
Agneta kram

lyckobo sa...

Ja visst e vädret bara blaah hela tiden! Borde själv också komma mig ut och motionera igen, men i regnet??? Don't think so! Att bli ompysslad på spa låter inte illa alls, kanske du får åka ;)?

Ha det bra i rusket!

Käranån sa...

Jag har bestämt mig att gå ut på promenad fast det ösregnar, fast 17 så tråkigt det är! Ett spa skulle sitta bra i detta väder! Ha en skön helg!