måndag 31 mars 2014

Hejdå Mars!

Äntligen börjar det våras, fastän vi fick lite snö i natt. Sommartid och april för dörren, kan inte vara bättre. Ljuset gör gott, både för kropp och själ, men även för växtriket.
Några sticklingar på gång samt blommor sådda från frön. De senare är på gång, men utgången är oviss, tror jag borde satsa på växtlampor åt de stackars små.


Solboll, Spanska jungfrun, lejongap och petunia är några av de sorter jag testar. Man behöver ju inte alltid ta de säkra tagetesen, nej något ovanligt ville jag pröva, så ovanligt att det troligen inte blir till något....men så kostar det ju inte så mycket heller.

Medan jag firar lediga veckan i min ensamhet jobbar maken. Barnen är med sin far i Levi i lappland, något jag är väldigt glad över. De behöver få lite gemensam tid alla fyra, är så glad för deras skull.

Mitt bloggande är nog lite på lågvarv, känner inte så stor lust att blogga helt enkelt. Vill ändå säga att jag är väldigt tacksam över alla fina kommentarer jag får, de värmer så! Kanske när våren kommer på allvar vaknar lusten för fotograferandet igen, tills dess blir det lite sporadiskt bara. 

Önskar alla en trevlig vårvecka med mycket sol!

Marianne

2 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Nu blev jag påmind om att plantera sticklingar som jag totalt glömt bort!
Det krävs en hel del lust att göra blogginlägg och du skriver och dokumenterar så trevligt! Jag gläder mig också åt dina kommentarer!
Ha en fin vecka och början på april! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vad det gror hos dig! Jag måste erkänna att jag har liksom inte börjat ännu.....vi har inget växthus och varje år brottas jag med det här att ha miljoners små krukor inne....men det får nog bli så.
Fast här har våren stannat upp lite, regnigt och alldeles grått, det känns lite skönt, man får lite andrum!
Agneta kram