fredag 28 februari 2014

Vårinspiration

Beställde trädgårdsböcker för att få lite inspiration inför sommarsäsongen, hämtade dem från posten för ett par dagar sen. Eftersom vi varit husägare i knappt ett år nu så känns det ju extra spännande att få börja planera trädgården. Här finns endast några bärbuskar, spireabuskar och ett fåtal blommor, ja och så en hallonhäck förstås.
Hoppas att böckerna ger mig tips och idéer, men det finns ju så massor att välja mellan, både vad gäller blommor, buskar, träd och konstruktion av uteplatser. Tror att det bästa är att ta lite i taget, låta det växa fram i sakta mak.
Man blir ju så ivrig när man får nya böcker att man glömmer tid och rum. Plättar ska man ju inte steka samtidigt, för då blir resultatet aningen "well done", åtminstone i ena kanten. Men man vill ju vara effektiv och inte minst vill man ju glädja sonen som blev lovad plättar.

En vecka går så fort och nu är fredagen här igen. Har hunnit uträtta en del ärenden redan, ännu borde jag ta en runda till stan. Skulle behöva något nytt i klädväg, skall nämligen besöka mina fd. svärföräldrar i morgon. Ser fram emot träffen och är så glad över att vi kan ha kontakt fortfarande. 
Med på resan kommer döttrarna samt min far, maken har inte bestämt sig ännu.

Mormor har vi skickat på resa till Teneriffa dit hon anlände i går i sällskap av en av sina barnbarn. Här sitter hon vid flygplatsen och roar sig med korsord i väntan på flygstarten, en skön semester till dem båda!



Nu åter till dagens sysslor av allehanda sorter.

I kväll är det fredagsmys, ha det gott!

Marianne

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Hej du borde ju komma till mig och köpa kläder nu det är nästan bara dina färger vi packar upp nu.Vi fick 520 plagg idag ,kanske hinner jag sätt in dom på nätet ikväll ,kram och trevlig helg ,Nette

Lyckoslanten sa...

Så trevligt att läsa! Jag känner igen några av de där trädgårdsböckerna,
Härligt när du får ha naturlig kontakt med Barnens släkt! ❤

Lisbet sa...

Ska bli intressant att följa med då du börjar med trädgården... Jag söker också efter tips, för jag har tänkt göra åtminstone något i vår... En blombänk med perenner...
Ha en fin helg!
kram