tisdag 25 februari 2014

Plusgrader

Marken är bar, termometern orkade till plus 7 i går. Vintern har inte riktigt varit vad den borde, kanske spar den sig till nästa vinter?

Sportlovsvecka nu, jag är också ledig. Maken hade semester förra veckan, tog ut de sista av sommarsemestern. ;) Det första han gjorde var att köpa en ny bil...lika bra att han inte är ledig så ofta ;) ;) Nej, vi behövde verkligen byta, men på något sätt är det lite nervöst att sätta sig bakom ratten på en nyare bil, jag är så rädd att ställa till med något. Hittills dock allt väl och nu när vägarna är bara är det ju bara att tuta och köra. Planerar en resa till Korsnäs på lördag, vill hälsa på bekanta och kanske hinna med en shoppingrunda i Vasa samtidigt.
Nu när vårkänslorna infinner sig känns det som att man vill förnya sig. Blommorna från i fjol ville sig inte riktigt trots att jag gjort mitt bästa. Satte om de skrangliga pelargonerna från förra säsongen, tänkte mig en fin blomsterprakt småningom. Inga rötter och mögel i krukan, blir att köpa nya.

Fönstervivorna på bilden köpte jag till alla hjärtans dag. Trodde de var pelargoner trots att bladen såg en aning skumma ut. Efter en del diskussioner och tips på Facebook fick jag klart för mig att det är fråga om vivor, man lär sig alltid.

Har beställt en hop med trädgårdsböcker som torde komma vilken dag som helst. Till vårens och sommarens projekt hör målning av husfasad och att piffa upp trädgården, en uteplats finns också på önskelistan. Kanske är bildens oas lite i överkant, men en liten ruta skall vi väl kunna åstadkomma. ;)


Önskar dig en skön sportlovsvecka!

Marianne


Inga kommentarer: