lördag 1 februari 2014

Februari - välkommen

Efteren itensiv arbetsvecka känns det nu skönt med två dagars vila. Nog är de ju så härliga de små barnen, jobbar i en grupp med barn från ett till tre år, men visst är det tungt och intensivt. Många vikarier och en stor grupp gör att det kan bli lite kaotiskt mellan varven. Inte är det ju så enkelt att vara ett år och befinna sig i ett rum med tio kompisar och ständigt nya tanter, att dessutom ha långa dagar sätter sina spår.
Ett meningsfullt arbete: en trygg famn och något roligt att pyssla med, vila och god mat samt utevistelse är ramarna. Det gäller att försöka se alla mitt i kaoset, att varje barn får känna sig sedd och lyssnad till. Mitt jobb är viktigt!

I morgon är vi bjudna på födelsedagskaffe men innan dess känner jag för lite bakning och god mat, blir att kolla i receptböckerna. Nu har ju vädret blivit lite mänskligare, -8 nu, så en motionsrunda skulle vara på plats.


Solen orkar en stund varje dag, så välkommet efter det intensiva mörkret.


Hoppas solen lyser på Dig!

Härifrån kan du klicka fram en trevlig barnsång, denna skiva vill barnen gärna dansa till. :)
Skrolla till skivan "talventörröttäjät" och välj sången "Hämärän hyssy".


Marianne

1 kommentar:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är så härligt att få se solen, den saknar jag, men idag, en liten stund mitt på dagen tittade den fram här också, och det var livgivande!
Agneta kram