lördag 25 januari 2014

Temperaturvariationer

Kölden har lättat, -4 grader nu.Visst var det vackert i träd och grenar med rimfrost och snö även om minusgraderna kröp onödigt lågt. Man får ta det som kommer, så även vad gäller hälsan. Vaknade i går med en känsla av feber och flunsa, termometern orkade dock knappt över +34! Vila och kurerande hela dagen, nu känns det bättre. Undrar vad som är på gång i kroppen när tempen sjunker så?
För nån dag sen var jag och dottern på en promenad i vår stadsdel kallad Skata, ett fint bevarat trähusområde. Är ju ständigt på spaning efter fina husfasader med fina färger, tanken är ju att vi skall måla om vårt hus till våren. Den senaste favoriten ser du här, en varm gul färg, en gråaktig ton på fönsterbågar samt vitt på knutar och fönsterkarmar. Tycker om lite murriga färger, tror att jag har bestämt mig.
Nu är mössan jag skrev om i mitt senaste inlägg färdig. Efter en massa jobb med att riva och börja på nytt får jag väl vara nöjd nu. Mönstret fanns i senaste nummer av Hemmets veckotidning, där var mössan orange. Den unga damen, som faktiskt har födelsedag i dag, klär sig gärna i svart och grått, färgvalet var inte svårt. En fuskpolo skall hon också få, det är min favorit i vinter. Stickade en till mig själv för nån vecka sen, den värmer både nacke och hals, perfekt i mitt jobb på dagisgården.



Efer två lediga veckor blir det nu att jobba i två, skön variation. Maken jobbar mycket, blir en hel del övertid också. Som om det inte skulle vara nog är han på väg dit nu också fast det är lördag. Den egna bilen behöver ju också lite service, fast nog är det ju lite som med skomakarens barn...;)

Kajsa och jag får rå om varann, tvätta tassarna och läsa en god bok under pläden, än har jag känningar av förkylningen. Bäst att få bobborna ur kroppen nu innan jobbpasset börjar.


Med önskan om en skön helg!


Marianne

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

jättesnygg mössa min favoritfärg också .hopas du klarar dig från något värre men det är ju där när det blir kallt allting sprids mycket fortare än när vi har hög luftfuktighet ,vi har skaffat luftfuktare sedan jag läste om köldens effekter på smittospridningen ,kram Nette

Käranån sa...

Hoppas du har kryat på dig! Jättefin mössa du har stickat! Kajsa är ju bara för sööööt!!