fredag 17 januari 2014

4 × F

Vinter och kyla, äntligen! Må de äckliga små krypen, Fästingarna, få mer än de tål denna vinter. De gångna vintrarna har varit snörika, idealiska för fästingarna.  Tycker vanligen att alla djur och människor ska få finnas och att alla har en uppgift, men med fästingar är det annorlunda.  Detta var mitt första F.
Fredag! Nog är det ju alltid mysigt när fredagen kommer, man vill liksom mysa lite extra den kvällen. Äta gott, tända ljus, kanske dricka ett glas rött....
Detta var mitt andra F.
Födelsedag!
Jo, det är min makes födelsedag. Har handlat lite gott att äta, tänkt att vi sen ska ta en promenad till Musikcafé After Eight, endast några hundra meter från vårt hus. Dit har vi varit mången gång tidigare, bara att traska in, ta en kopp kaffe och njuta av god musik. Kvällens konsert har temat: Friday I`m in love, kunde väl inte råka sig bättre!
Detta var mitt tredje F.

Det sista F:et hör ihop med min makes namn, men det behåller jag för mig själv!

Önskar dig en skön fredagkväll!

Marianne

1 kommentar:

Lyckoslanten sa...

Så fiffigt med ett inlägg om fyra F!
Låter mysigt med After Eight och så nära. Sonen brukar spela där ibland.
Hoppas att något gott kom med kölden och att någon fästing fick stryka med...
Önskar dig det allra, allra bästa i staden där tro, hopp och kärlek råder! ♥