onsdag 22 januari 2014

Mitt i veckan

Onsdagen är halvvägs, här sitter jag och har inget vettigt gjort ännu..jovisst, några varv på mössan jag håller på att sticka. Vissa handarbeten bara blir, andra vill sig inte riktigt. Denna mössa har jag rivit upp 5 gånger men envist börjat om efter varje rivning. Maken tyckte jag skulle ge mig, men det kan jag ju inte, det ska bli en present till en ung dam som snart har födelsedag. Sjätte gången gillt får vi hoppas!


På översta hyllan några gamla Arabiarariteter
 Nya hyllorna i köket har äntligen hittat sin plats. Har länge haft idéen men inte riktigt vetat hur jag skulle placera dem eller hurudana konsoler jag ville ha. Skickade maken att köpa konsolerna, sa att de gärna fick vara svarta. "Fint blev det tycker jag", sa jag till honom, "ja ser du jag har öga för konst", svarade han. ;)
 Nu har jag gjort upp en plan för att förbättra min hälsa, i samråd med en sjukskötare. Motion och att fimpa, jo du läste rätt! I min ungdom var jag rökare, slutade när jag blev gravid. Efter 23 rökfria år, efter en jobbig tid med skilsmässa, flytt och en massa annat elände tog jag en kväll min första cigarett och var genast fast, det är nu 2½ år sen. Nu med mitt höga blodtryck som största problem har jag lovat mig själv att sluta, är tacksam när jag får hjälp med processen.

Gångstavarna har letats fram och motionsrundorna är inplanerade, ger mig själv en stjärna efter varje runda! :) Nu är ju vädret ypperligt, kölden är måttlig för tillfället. Kameran får följa med, så knäpper jag lite bilder när andan faller på. Vår vackra stad är ju som bäst på sommaren, men nog har ju vintern mycket fint att bjuda på.
 Här mår jag som bäst!


Med dessa visdomsord önskar jag dig en fin onsdag, greppar stavarna och tar en runda.


Marianne

1 kommentar:

Anni sa...

Och jag ger dig massor av guldstjärnor och kämpakraft för jag hoppas verkligen att du lyckas med fimpningen och motionen!
Kul att du hittade in till mig!