torsdag 13 februari 2014

Färger och garn

Nu har ledigheten börjat efter några intensiva arbetsveckor, skönt med omväxling. Försöker att behålla rutiner, motionera och hålla mig igång. Eftersom jag är morgonmänniska, vaknar ofta redan sextiden, hinner jag med de flesta "måsten" redan på förmiddagen.

Virknålen går varm nu. Blev inspirerad att virka efter ett tips på virkning/stickning på facebook, om du inte kollat den gruppen kan jag varmt rekommendera ett besök.


En blommig kudde med tredimensionella blommor samt nu afrikanska blommor är vad jag hållit på med. De senare blommorna är tänkta till en filt att ha svala sommarkvällar. 175 blommor borde jag åstadkomma, har nu ca 30 stycken. Har tänkt mig ett färggrannt resultat, inte nödvändigtvis så harmoniskt komponerat, en färgklick helt enkelt.

Hörde att syrran har inspirerats av samma teknik, hon har också en filt på gång. Vi konstaterade nog att det återstår att se vad det blir, kan bli bara en smal remsa om det vill sig riktigt illa, men hoppeligen sporrar vi varandra lite.

Vändagen är snart här, nästa vecka får vi besök av sportlovslediga ålänningar. Vädret kunde ju bjuda på lite vintrigare ramar, men om inte så har vi ett par hundra meter till simhallen, blir kanske att ta fram gamla simdräkten och plaska med "barnbarnen". 

Nu till dagens sysslor: lite tvätt, städning och ett besök till mataffären. 

Önskar dig en skön torsdag!

Marianne

Inga kommentarer: