tisdag 12 oktober 2010

Glädjeämnen

Hur kunde det ske?
Vi missade ju Bosses födelsedag som var i går...
Vi tar festen i kväll i stället, passar bra eftersom vi får mer älgkött, något som Bosse gärna tar sig en bit av.

Grattis på 1-årsdagen!

Samtidigt vill jag skicka grattishälsningar till svägerskan i Pörtom, hon har födelsedag i dag!





Måste ju också visa en bild av Arvid som nu hunnit bli stora karln.
Här ligger han i sitt "hem", en plats dit han gärna kryper in nu som då.





Till sist vill jag visa kransen jag har i köket, den köpte jag hos Pentik för något år sen.
Nedanför en vacker tavla som min konstnärliga systerdotter gjort. Min morfar var konstnär, levde på att måla tavlor, talangen har vidareförts till bla. henne. Jag är helt befriad, kan inte rita och måla, men man får ta vara på det man kan.

Ha en skön höstdag alla ni som tittar in!
Marianne

14 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Verkar som om det är Bosse som är herre på täppan ,av hållningen att döma ,det syns nog att det är en höstperson som bor i huset,kram Nette

Anonym sa...

Tack för hälsningen!:)o grattis till Bosse oxå.
Den kransen var jättefin. H. Carola

lyckobo sa...

Vilka små sötnosar! Detdär med att glömma...jag vet...vi glömde båda vår bröllopsdag i år, ooops!
Men vad kan man då man har tusen andra saker på hjärnan ;)

Ha det gott!

annika sa...

Så fina husdjur ni har och kul namn har de också.

Kram
annika

Hantverkarglädje sa...

Svar på din fråga: Ta upp www.hemgården.fi, där hittar du både att man kan ha hemmapartyn, beställa per post eller köpa nånstans. Dessutom har hon ut prisen också. Kostade tolv euro för varje besökare men det var verkligen både intressant och gott.

Huset vid ån sa...

Åh, vad många fina inlägg jag missat hos dig nu när jag varit "borta" från bloggvärlden....

Hoppas allt är bra med dig!
Kram Therese

Black Iris sa...

Bosse undrade nog: Har de glömt bort mig totalt eller.
Gratta honom från mig.

Maidi

Mia sa...

Jag borde ta upp målandet igen, har inte kommit mig för det sen jag kom till Tyskland. Tack för födelsedagspresenten by the way, det var precis vad jag önskade mig :D

Käranån sa...

Grattis till Bosse!! Arvid är ju väldigt stilig han med...

H ennA sa...

Ni har extra festliga dagar med födelsedagsbarn :-) Jag är så glad att jag fick möjlighet att uppleva en del av hösten i Finland, det är ju så vackert med fantastisk natur! Mycket fina bilder du visar!

Ha en fin höstvecka!

Mvh Anne

Huset vid ån sa...

Grattis till vovven!
Han ser ut att trivas bra där....

Må så gott!
Kram Therese

Lisbet sa...

Fina bilder!
Försenade grattishälsningar till Bosse! Hoppas köttet smakade bra...
Ha så bra!

Mycket annat & lite betong sa...

Oj då, hoppas att han kan förlåta er. Med älgkött går det nog bra!
Vilken fin bild på Arvid.

Och så ledsamt med er andra hund, det blir ju så tomt. Förstår att ni saknar honom när han varit med er så många år.

Ha en bra helg!
Agneta

Malin - Ebbas änglar sa...

Det var mig ena stiliga 'grabbar'!! Tycker det är så härligt med djur. Tänk vad mycket dom 'ger' oss människor. Kan inte tänka mig att vara utan ",

Läste oxå om er Fritz som flyttat till änglarna. Vet själv hur enormt tungt det är, dels att ta beslutet, men oxå saknaden.

Skickar en stor varm kram från mig.
Malin