måndag 12 november 2012

Min pappa

I går firades pappa som sig bör, med presenter och tårta och glatt humör. Vi var samlade alla, förutom två av mina barn som var hos sin pappa och farfar. 
Tycker nog att pappa borde firas lite oftare, speciellt min pappa som genomgår en del tunga behandlingar just nu. Han får behandling för sin sjukdom han fått leva med i ganska många år nu, vet inte hur många behandlingar det blivit genom åren. Behandling på behandling, läkarbesök och undersökningar, nya besked och så börjar hela ruljansen på nytt. Jag är tacksam för all hjälp han får, tacksam för all hjälp jag har fått av honom, min pappa, genom alla år.
Han var lite trött i dag efter många nätter av dålig sömn, men glad över att vi alla var där för att fira och umgås. 
Det är en stor förmån att bo nära sina föräldrar, man kan hälsa på dem dagligen om man vill. Man kan hjälpa till när de behöver en, skjutsa och hämta, göra resor till affären eller apoteket. För mig som jobbar så pass lite som jag gör känns det bra att finnas till, att ge tillbaka lite av all den hjälp jag själv fått under hela mitt liv. Jag är tacksam!
Gissa innehållet? ;)

Min present var inte storslagen, inte så svårt att gissa vad det innehöll heller. Som barn fick jag ofta presenter, inslagna av pappa, paketerade med stor precision. Var det tex. en spade eller ett par skidor var de invirade så att man genast såg vad det var, men det var ju lika spännande ändå.
Vi kalasade med tårtor av alla de slag, för mycket av det goda. Hade med mig en, tog hem lite av en annan, alla fick sin beskärda del.

Om en månad har min pappa födelsedag, då fyller han 70. Han vill inte fira, det får man respektera. Men något litet måste vi väl ändå hitta på....

Jag hoppas du fick en fin dag med din far!

Marianne

5 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Så fint du skriver om din pappa! Han hade nog en jättefin dag med alla goda smaskiga tårtor och presenter.
Och det är så fint när man kan bo nära sina föräldrar och hjälpa till om det behövs. Vi gjorde också det. Nu finna inga föräldrar kvar, men det känns bra efteråt att veta att man fanns där.
Din pappa ser ut att vara en hjärtegod människa!
Agneta kram

Lyckoslanten sa...

Så fint du skriver och vilken ung pappa du har! ;o) Så bra att du finns nära till hands nu!
Litet finurligt med paketeringen där! Du gjorde litet som "like father like daughter". ♥

Nette Cecilia sa...

så fint du skriver om din pappa ,synd att han måste kämpa mot sjukdomen .Vilka fina tårtor ni gjort ,kul paketering ni håller på med ,kram Nette

Lisbet sa...

Ett fint inlägg.
Önskar dig en bra vecka.
kram

Lisbet sa...

Ja tack! Det var bra!
Hemma nu och njuter av helgen!
Ha det så bra!