måndag 17 maj 2010

Blomfrön



Det är spännande med blomfrön, man vet aldrig om de gror och börjar växa. Hittade en intressant nyhet, för mig i alla fall, blåklint vid namn "Black Boy". Kanske en del tycker att den är mindre vacker, men jag ville i alla fall pröva. Som kompisar bredvid sådde jag olika sorters vallmon, jag hoppas att det blir en fin kontrast. Värme har vi ju i alla fall nu, över +25, så jag får vara ganska flitig med vattnandet nu i början.
Snart dags för jobb, en stor fördel för mig nu i värmen är att jag kan justera min arbetstid lite. Jobbar endast 4 timmar/dag, kan spara dem tills kvällen om jag har lust.

Ha en trevlig och solig vecka.
Marianne

1 kommentar:

Käranån sa...

Det är alltid spännande att se vad som kommer upp när man sår...OM det kommer upp nåt! Jag är ju inte så bra på trädgård, "glömmer" bort att rensa osv. Lyckliga du som kan justera din arb.tid, DET skulle vara toppen att kunna göra! Ha det så bra, njut av sommarvärmen så länge vi har den här!