lördag 22 maj 2010

Tacksam för tips




Förra våren byggdes det ett insynsskydd på vår gård med hjälp av en duktig hantverkare som finns i släkten. Nu vet vi inte riktigt vad vi skall göra: måla, olja betsa....
Är det nån som har en åsikt så lämna gärna ett tips, skulle bli glad att höra nån annans åsikt.




Gubben gör sitt och jag mitt. :D


Om en stund skall vi uppvakta en vän som fyllde 50 i veckan. Vädret är perfekt så det blir säkert en trevlig kaffestund ute i deras trädgård. Skall baka matmuffinsarna som jag hittade receptet till hos Lyckoslanten, de såg jättegoda ut och blir säkert uppskattade. Ha en trevlig lördag!

Marianne

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gubben ser ut som min bror, men det kan det ju inte vara..fniss. Han brukar också sitta på traktorn. Har kikat på ditt plank. Jag skulle måla det i samma färg som runt fönstren, vitt eller ljusgrått? Eller ha en olja med mörkt pigment så det matchar era utemöbler.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Oj, det är svårt det där. vitt kommer spontant, men det är besvärligt att underhålla. Annars en nyans nära tegel eller möbler! Vilken tur att matmuffins blev bra! Blev orolig om jag hade lurat dig där ett tag! Ha en skön söndag!

Hantverkarglädje sa...

Vi har samma målarfunderingar på terasstaketet vid villan. Ert ser ut att vara gjort av tryckinpregnerat, det är vårt också. Det var någon som sa att man skall låta det gå ett par år innan man målar det då, vet ej om det stämmer men vi har väntat med målandet två eller tre år.
Ja du jag skulle kanske göra ert vitt eller mörkbetsat. Vårt kommer att bli vitt eftersom vi har fönstren knutarna och det andra staketet vitt. Lycka till.

Creative Momone sa...

Tack för era kommentarer. :)
Vi har nog funderingar åt det mörka hållet, men ännu har vi inte kunnat bestämma oss. Vi fick också rådet att vänta med målandet, kanske det får stå som det är en sommar till.
Marianne

Hantverkarglädje sa...

Jo du har rätt, bomman på min bild måste vara kärrviol.

Hantverkarglädje sa...

Det är nog en blomma på min bild och inte en bomma,ha,ha. Tyvärr är jag för amatör för att få rättat till det men rätt ska ja helst vara rätt, så det så.