torsdag 20 maj 2010

Trädgården

Nu kan man verkligen njuta av värmen. En del säger ju att resten av sommaren kommer att bli kall, en del att det blir en varm sommar, vem skall man tro på? I alla fall borde man ta tillvara varje stund, man vet inte vad morgondagen för med sig.
Jag tänkte klippa gräset nu innan jag far iväg till jobbet, det har lovats regn i några dagar framöver.

De svarta blåklintarna har grott, sticker upp ovanför myllan nu, så åtminstone så långt har det lyckats. Spännande att se resultatet. Jag har sått dem runt ett körsbärsträd som får en sista chans. Jag fick skottet för flera år sen av en granne på dagiset där jag jobbade förut, eller rättare sagt var det tre skott, men bra ett av dem har klarat sig.Det stackars trädet har inte mått riktigt bra på baksidan av huset, där har säkert varit för mörkt och fuktigt. Nu får den en chans till, den skall få pryda framsidan av huset, jag hoppas naturligtvis på riklig blomning småningom.
Ha en bra dag.
Marianne


2 kommentarer:

Hantverkarglädje sa...

Vada vacker plantering du har, riktigt fina narcisser. Lite avis för jag lyckas själv nästan alldrig med lökväxter. Satte aska på mina i fjol och då blommade de men nu är det sämre igen.

Lyckoslanten sa...

Precis så där får man tänka, man vet inte hur sommaren blir och därför får man njuta av varje minut. Inte många för min del ett tag framöver! :o)