söndag 21 augusti 2011

Bröllopsfest

Lördagskvällen gick i bröllopets tecken. Min lillebror och hans förlovande sade JA till varann. Både vigselakten och festen hölls på Pavis restaurang här i Jakobstad. Efter flera dagar av regn var det otrooligt skönt att vakna på lördagsmorgonen till solsken och nästan vindstilla väder. Programmet var digert; barnen skulle hämtas från Nykarleby, hår skulle färgas, lockas osv. Brudbukett hämtas och diverse attiraljer forslas till festplatsen. Allt gick enligt planerna, festen kunde börja.




Vigseln hölls utomhus med havet som bakgrund.



Efter vigseln blev det fotografering, här de lyckliga tu.








Systerdottern A-K underhöll med sång, intet öga torrt.




Sonen med flickvän.




Mina två döttrar.



Syrran, jag, min dotter och systerdottern.
Vi hade övat in en sång, You´ve got a friend, som vi sjöng.
Systerdottern M-I kompade på gitarr, tyvärr rymdes hon inte på bilden.




Efter massor av god mat, goda drycker, tal och lite mingel var det dags för kaffe och tårta. Den vackra och utsökt goda tårtan hade beställts härifrån, lägg märke till de två miniatyren som fanns för de som hade matallergi.

Sen blev det brudvals, lekar och trevlig samvaro. Brudparet kördes småningom till en sommarstuga där fler överraskningar väntade.

Jag vill tacka för en trevlig fest.



Må framtid skänka

vad nutid önska

Marianne

6 kommentarer:

lyckobo sa...

Vilken tur att ni hade vädergudarna på er sida! Kanske ni hade en plan B också ifall...

Så fina ni är allihopa, och kakan ser läcker ut, nam!

Skön kväll i det ruggiga vädret!

Nette Cecilia sa...

Ni hade i alla fall tur med vädret,det var ju underbart igår ,idag har det kommit några skvättar regn,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Vilket positivt inlägg att läsa så här på söndagskvällen! Så härligt att allt gick enligt planerna! ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket härligt, vackert och lyckligt brudpar.
Och vilka rara barn du har, en riktigt fin trio!
Agneta kram

Lisbet sa...

Så fina bröllopsbilder!
Fina ord som jag inte hört förr:
Må framtid skänka, vad nutid önska! Det säger ju allt.

Jag hoppas du får en fin vecka!

kram

Käranån sa...

Vilket vackert bröllop!! och så fina bilder du visar!
Ha det bra!