fredag 12 augusti 2011

Sommaren återvände


Oj så skönt, sommaren kom tillbaka!
Vi var en sväng ut med pappas båt, sonen, älskling och jag.
Jag njuter så otroligt av att få vara på sjön, då släpper jag allt annat och bara kopplar av.
Här en bild av pappas gamla båt, den som han själv byggde men sålde pga. att han inte orkade med att underhålla den längre. Skulle gärna ha ägt den.







Här en annan, liiite större segelbåt. Den har byggts här i stan på beställning av en rik tysk har jag hört. Den körs och testas nu en tid innan den seglas till ägaren.




Vi njöt av solen, värmen och lugnet, hoppas det blir många likadana dagar än i sommar.





Ha en skön helg!


Marianne





3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken otroligt vacker båt din pappa hade (har?), men mycket arbete, ojojoj...den där lilla segelskutan, ja, jo, men surt sa räven, visst är fören jätteful....höhööööö.....
Agneta kram

lyckobo sa...

Vilken HÄRLIG båt din pappa har byggt, kanske den kommer tillbaka till din ägo nångång i framtiden!? Det lär ska ha hänt åt någon har jag hört!

Finns inget skönare än en dag på havet, avkoppling på bästa sätt!

Njut av de sista (?) fina sommardagarna!

Anna-Lena sa...

Hej!
Jag försökte googla lite på nätet, men jag hittade inget brunt bord med fack. De som jag hittade var den här modellen, d.v.s. med glasskiva ovanpå, men ingen möjlighet att dra ut lådan undertill
http://www.kalusteniemi.net/product/ida/ida-sohvapoyta-65-lasikansi-ruskea/_2Z10S48EK
Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig. Hoppas du hittar nåt!