tisdag 30 augusti 2011

Willow tree & pillows

Snart blir det att packa och flytta till en större lägenhet, den håller på att renoveras just nu, men inom en vecka eller två är den klar. Vi får en större lägenhet, ett eget rum för tonåringarna, i samma hus där vi bor. Jag har köpt en del nytt till sovrummet; gardiner, sängöverkast, lampor och lite annat. Har sytt nya kuddar, temat är maritimt i en ganska dämpad skala.








I går blev jag glatt överraskad av min förre chef och kollega Birgitta. Hon var i stan och hälsade på sin son, ville träffa mig på samma gång. Av henne fick jag denna söta flicka, "Thoughtful Child", passar mig perfekt, både färgmässigt och annars också.







Spontana besökare tar man gärna emot, det behövs inga förberedelser, storbak eller storstädningar, en pratstund över en kopp kaffe räcker gott och väl. Men min besökare hade med sig bröd, ost, vindruvor, frukt och lite annat gott, bara att duka fram och njuta! Önskar att vi kunde vara lite mer spontana av oss, inte behöva planera allt så länge i förväg.


Nu önskar jag och Kajsa Dig en skön dag, var spontan!


Marianne

1 kommentar:

Nette Cecilia sa...

Så kul med besök ,spontana besök är alltid trevligt.Så fint att du får större lägenhet ,fina kuddar du gjort,ha det fint ,kramis Nette