torsdag 1 september 2011

Välkommen september



Så var sommaren slut, den varma sköna som vi fått njuta av. Allt har sin tid, nu är tid för höst, min favoritårstid. På hösten blir jag inspirerad att pyssla, motionera, ta tag i nya projekt. Nu börjar kurserna, de många som finns till buds här i stan. Jag har anmält mig till kören Madrigalen, en ny bekanstkap för mig, skall bli kul! Kanske blir det nån gymnastikkurs också, åtminstone har jag tänkt ägna mig åt stavgång och simning.

Här några bilder från senaste båtturen för några veckor sen, de är tagna med mobilen så kvaliteten är lite varierande...














Kanske blir det ännu nån tur med båten, det återstår att se. Just nu är det i alla fall blåsigt och grått, det som mest lockar är en promenad, kanske bakar jag en kaka, sen fortsätter jag med virkandet.

Ha det gott i höstrusket


Marianne





September



Välkommen september, underbara lugn,

i stället för grillen, lagas mat i ugn.

Arbete och aktiviteter tagit sin början,

barnen åter på dagis och skolan.

Adjö sköna sommar för i år,

vi ses igen till nästa vår.

Promenader nu är inte besvärligt,

när luften är hög och klar känns det härligt.

Regnar det kan man stanna inne,

eller gå ut för att lätta sitt sinne.

Nu när skördetid är här,

kan vi njuta av grönsaker, frukt och bär.

Skogens fåglar är åter i trädgården,

roligt att se dem var och en.

Sommaren dröjer sig lite kvar,

det gör inget, vi tycker den är rar.



Katrin Skoglund





8 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Fina planer du har! Ditt inlägg gör att jag blir riktigt glad åt att september är här och vilken fin dikt! ♥

Nette Cecilia sa...

Så fint du skriver om hösten nu kommer ju också dina färger.fin dikt också .Jag jobbar ju lördag nu så det blir en sen avfärd till villan den här helgen ,Kramis Nette

Nette Cecilia sa...

så vackert du skriver om hösten ,nu kommer ju dina färger också ,fin dikt .Jag jobbar ju lördag nu så det blir en sen avfärd till villan ,kramis Nette

Lisbet sa...

Fin dikt.

Höstmysigt inlägg! Själv väntade jag på Tildakurs, det blev ingen sådan i år. Jag kommer att delta i pysselkurs en gång i månaden. Kanske också hålla ngt själv :)

Ha en fin helg!

kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hösten är en underbar tid och min favoritårstid och jag blir som du pysselsugen och vill göra saker och ta itu med projekt, det är som om energin kommer åter.
Härliga bilder!
Agneta kram

Hantverkarglädje sa...

Visst, hösten är vacker med sina färger och de är helt klart mina favoriter.
Dina bilder var ju riktigt bra oberoende med vad du tagit.
Ha ett gott veckoslut.

Käranån sa...

Jag älskar hösten! Du skriver så fint om hösten och nu känner man att energin kommer tillbaka. Ha ett bra veckoslut!

lyckobo sa...

Så fina bilder från er båttur ! Roligt att du hittat nya kurser, själv känner jag mig lite lat ännu, och några kurser lär det knappast bli för min del då pojkarnas hobbyer tar lite tid, på sommaren fotboll, och nu börjar ishockeysäsongen!

Skön Helg!