torsdag 29 september 2011

Gospel i väskan?

Behövde en väska, köpte ett tyg, surrade på maskinen och så var den färdig. Passande till körmappen och häften till släktforskningskursen. Den lilla triangelformade börsen är till för småslantar, inköpt på en lapplandsresa för något år sen.


Än saknas en bottenskiva för att få lite stadga, var finns alla såna när man behöver dem?

Sydde en liten ficka för telefonen och nycklarna


Penalen fylldes snabbt med pennor





Känner mig annars ganska olustig idag, regnigt och grått, man lockas inte till några uteaktiviteter. Har många halvfärdiga handarbeten jag kunde ta itu med, känner dock inte för det just nu. Det som räddar dagen är kvällens körövning, är glad över att jag började sjunga förra veckan. En fin sång vi sjöng vill jag dela med mig, här framförd av Oslo gospel choir, njutbart!


Marianne









 Hittade en dikt om vemod, en som passar mig och mitt sinne just nu.





Det stora vemodet har rullat in
Det råder höst i mitt bröst
Det är mörkt inne i mitt sinne
Allt känns lugnt men väldigt tungt
Känner mig insvept i ett vemod och svårmod
Tillvaron känns tungsam och ensam
 
Jag är en trevande levande
Avvaktande iaktagande
Medan det stora vemodet rullar
Genom min själs dalar och kullar
Utan att ändra, får det hända
Låter mig sköljas, inget kan döljas
 
Det stora vemodet rullar på
Jag kan iakta och se på
Men inte välja att gå
Medan det stora vemodet rullar på
 
Här är jag och behöver få tag
Om sinnets ro att däri bygga bo
Så jag kan känna tröst i mitt bröst
Och det stora vemodet rullar ut.............
                                  ..............till slut
                                                                                                                                              Anette Liikamaa

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Lyssnade på sången den var underbart vacker.Så härligt att du börjat sjunga igen ,Snygg väska du gjort också ,kramar ,Nette

Hantverkarglädje sa...

Jättesnygg väska. Undrar just var man kan hitta så trevligt tyg i Jakobstad när min favoritbutik slutsålt.
Dikten, den tror jag passar mer och mindre till oss alla så här på hösten.

Svar på din fråga: Hantverkarboden har öppet hela året vardagar 11.00-17.00och lördagar 10.00-14.00. Dessutom långlördagar till kl.17.00.