fredag 23 september 2011

Kosntglas och nya utmaningar

Här några bilder från vårt nya hem, en lite suddig en av vårt nya vardagsrumsbord, taget en kväll när ljusen var tända och vi började känna oss hemmastadda i hemmet.




Samma bord i dagsljus, med fynd från loppis: finskt konstglas, vasen var ett fynd! Ljusstakarna hittade vi på en gårdsloppis vi besökte förra helgen, tyckte de passade bra på glasbordet.




En annan vas tyckte vi också att vi behövde, tänk att såna som mormor hade nu är i ropet igen!



Några bilder på tavlorna vi inhandlade tidigare, de har nu hittat sin plats i vardagsrummet. Tyvärr blänker det lite från fönstret, men det blev så denna gång. ;)







Till sist mina favoriter: en sockerskål och gräddsnäcka av formgivaren Nanny Still. Har inte sett såna tidigare, och om man hittar ett par i perfekt skick för 18e så är det nog bara att slå till!



Annars har jag mycket på gång; har börjat en kurs i släktforskning, har många frågetecken när det gäller mormor och morfar. Vi vet var de var födda, men inte mycket mer, syrran och jag ska nu försöka lösa gåtan, vi hoppas hitta uppgifter som berättar lite om deras förfäder, såå intressant!

En annan nygammal hobby är körsång, joinade kören Madrigalen i går. En väldigt positiv upplevelse, duktiga sångare, duktig dirigent, tror att jag kommer att stortrivas. Det finns en del konserter inbokade, jag får lov att skaffa mig en Noolan-klänning, den som alla andra medlemmar har.

Hösten är ju min favoritårstid, då börjar alla kurser, då börjar det klia i handarbetsfingrarna, har tänkt sticka mig en ny tröja till vintern, gäller att hitta en fin modell och vackra garner.

I helgen har jag ett annat projekt, en byrå som inhandlades för en liten slant. Den har nu blivit av med sin gula lack, skall få en brun nyans.

Jag önskar dig en mysig helg!


Marianne




4 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Så trevligt att läsa om hur du har det. Låter fint att du åter igen kan sjunga i kör! Ser ut som om du trivs med ditt nya liv! ♥

Lisbet sa...

Fina glassaker du hittat! Du är i full gång med allt möjligt! Vilket jobb att flytta och det tar ju sin tid att "hitta hemmet", men du verkar att ha gjort det.

Kul med kör!

Ha ett fint veckoslut du också!!!

lyckobo sa...

Så mysigt att få dona och fixa i sitt nya hem,och på kvällen slappa i ljusens sken... :)! Fint konstglas har du fyndat,blev faktiskt lite nostalgisk då något liknande fanns hos mommis och fammos när de ännu levde!
Skön helg!

Lisbet sa...

Kul att du tycker om korten. Jag skall småningom "utveckla mig" så de blir lite bättre. Så har jag tänkt och sen småningom kanske ha till salu. Nu hinns det inte, men tanken finns där.

Ha en skön söndag!
Undrar om det skall bli regn idag... :)