fredag 10 februari 2012

Försöka duger

Lite piggare äntligen! Hostan har varit besvärlig, men nu känner jag att det vänder, inga bakslag tack. ;) Städade lite, strök ett par dukar till köksbordet, men se hur det såg ut när jag vände ryggen till! Kajsa älskar att gömma sig, under dukar, under tidningar osv.

För en tid sen hittade jag detta tips i en tidning, tyckte det blev trevliga underlägg. Jag använde mig av blad från en bok, klippte till passlig storlek, rullade runt en pinne, lite lim i kanten och klämde fast med hårnålar. När jag hade gjort ett antal var det bara att fästa ihop rullarna i varandra med hårnålar tills underlägget blev lagom stort.


Nån gång när andan faller på har jag tänkt köpa något fint papper, tillverka fler underlägg att ge bort i present. När det blir av får tiden visa.

Det har lovats varmt väder till helgen, jag hoppas på lite sol så man kommer sig ut, kanske på en picknick på isen. 

Jag önskar dig en skön helg!

Marianne

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Picknick på isen låter underbart! Pysslet där var ju speciellt så det borde man lägga in en beställning på! ♥

Nette Cecilia sa...

Kul pyssel du hittat ,ut på isen ja om den där solen ville komma fram o det slutar blåsa fy vad kallt det varit i vinden ,kram Nette

Lissboden sa...

Hej Marianne!
Tack för din omtanke och fin kommentar hos mig!
Må så gott!
Kram/Maria

lyckobo sa...

Fina underlag, och säkert kul att experimentera med olika färger! Hoppas din hosta blivit bättre?
Vändagskramar!

Snäckskalsdalen. sa...

VIlka fiffiga underlägg! Jättefina. Hoppas förkylningen är borta.
Agneta kram