måndag 27 februari 2012

Hemkommen från helgens spaupplevelse, en njutbar sådan. Sambons förkylning gjorde att jag fick plaska i poolen för mig själv, men jag var ju inte ensam...Efter den sköna massagestunden fick vi slappa på relaxavdelningen där det bjöds på örttéer och nyttiga snacks. En pysselstuga kallad "Helmibaari" (pärlbaren) fanns alldeles utanför vårt rum. Hade tänkt ta mig tid för pyssel, men tidsbristen gjorde att jag valde att göra annat. Fotograferade dock ganska flitigt, så några idéer fick jag med mig hem.
Relaxavdelningen 
Vackert & praktiskt
Katri-Helena med sina pojkar
Fredagens konsert var minnesvärd; 600 pers. i publiken, en stämning som bara blev bättre. Trots att jag inte normalt lyssnar på denna typ av musik kände jag ju igen många gamla låtar från barndomen, och nog orkar hon Katri-Helena, hon gav publiken vad den ville ha.

Nu åter till vardagen; är ledig i ett par veckor, sen jobbar jag fyra veckor på raken. Tänkte motionera, pyssla och njuta av tiden. Äntligen har förkylningen släppt, men sambons förkylning är desto värre, man får hoppas att den inte kommer i repris.

Ha det gott!


Marianne

6 kommentarer:

Lisbet sa...

Verkar att ha varit en bra helg med många upplevelser.
Hoppas din vecka blir bra!

Nette Cecilia sa...

Nu har jag inte hunnit med i svängarna ,vad kul att vara på spa,synd med förkylningen ,Katri-Helena är nog en fin artist hon är nog Finlands svar på Lill-Babs .Ha det så bra ,kram Nette

annika sa...

Härlig helg men synd att sambon blev krasslig. Hoppas att du klarar dig.

Kram

Lyckoslanten sa...

Så skönt det där låter. Precis vad jag skulle behöva nu efter min förkylning. Nu får du ladda batterierna under några veckor! ♥

Lisbet sa...

Jo, det gäller att inte vända ryggen till. För det mesta går det ju bra, men ibland kan något helt oväntat hända. Och hur kan en liten veta allt?
Hoppas du har det bra!

Gugis Pärlor sa...

Spahelg är rena lyxen! Och säkert ett bra sätt att mota bort alla bacillusker också ;O) Kan tänka mig att konserten med Katri-Helena var toppen, en av få finska artister som jag storgillar!

Kram Gugi