måndag 6 februari 2012

Februari och förkylning

Ny månad, lite närmare våren! Men så tråkigt det är att bli sjuk...hosta, feber och värk i hela kroppen. På min senaste arbetsplats hade vi 7 barn av 21 närvarande i fredags, de andra var sjuka, inte så konstigt att man fick sig en släng. I varje fall har vi haft alla ungdomarna på besök i helgen, de fick passa upp mamma lite denna gång, funkade alldeles utmärkt.

Vill visa en uppskattad julklapp jag fick av min äldsta dotter. Läppbalsam och parfym, ekologiska och veganska naturligtvis. Den väldoftande oljan använder jag nästan dagligen, ger en mild och behaglig doft.

Har unnat mig en bit  Marimekkotyg, namnet har jag lyckats glömma. Ville ha en vårduk till köket, passande underlägg hittade jag hos Pentik. Nu kan jag kombinera med alla ljuvliga vårpasteller, efter lust och humör. Fållade duken med min nyinskaffade symaskin, tyckte det var dags efter drygt 20 år på en begagnad stenålders dito.
.
När andan faller på kan jag nu sy vackra dekorationssömmar, skall bli intressant att testa. Passande nog fick jag en ny handarbetstidning samt två nya -böcker på posten i fredags, blir att rota i egna och andras tygbitslådor. ;)


Får nog lov att kurera mig ännu ett tag dock, febern har släppt, men en envis hosta lär jag få dras med  en tid. Te med honung och en varm filt, och trots att vädret är betydligt mildare lär jag nog få stanna inomhus ännu nån dag. Hoppas du har det bra, håll dig varm!



Marianne

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Det är hopplöst att bli förkyld vid den här tiden och jag har varit runt på lite bloggar i helgen och det är ganska många som drabbats. Du får krya på dig så gott det går. Hosta är inte bra, den ska man vara "rädd" om!!!

Vilket härligt tyg och vilka fina böcker och ny symaskin, sånt är kul!

Ha det så gott!
Agneta kram

Nette Cecilia sa...

Hoppas det inte smittar via bloggen (fniss) hon som jobbar hos mig har feber också hennes barn har varit sjuka också .Kul med nya böcker o tidningar ,krya på dig ,Nette