tisdag 16 juli 2013

Fy detta väder

Nog kan det vara trist i mitten av juli om det vill sig! Hann klippa gräset när solen tittade fram en halvtimme på förmiddagen, nu regnar det igen. Nån värme är det inte att tala om, + 9,8 grader visar termometern just nu. Synd bara att vi inte har hunnit få hit sotaren för att kolla skorstenen till den öppna spisen, skulle sitta fint med en brasa nu. Kanske borde jag ta mig en hutt ur snapsglasen i stället?
Kamelsadeln som jag köpte på loppis för säkert femton år sen får ännu va me. Har mången gång tänkt sälja den, men den är ju nog ganska ovanlig, tror jag, kanske bäst att spara den.
Hittade en fågelholk i en affär här i stan för en tid sen, kommer att passa fint på väggen i vardagsrummet småningom. Söker passande fåglar, kanske blir det att sy några?
Tapeten i vardagsrummet är i grått-beige och vitt med björkar. Fastnade genast för den och eftersom maken ger mig fria händer  vad inredning gäller var valet inte svårt. Har två tavlor som jag köpt på loppis, de kommer upp småningom, det måste få ta lite tid...
Köket fick en något färggrannare tapet, tom dörren blev tapetserad. Hade bestämt mig för att inte vara för feg vad färgvalet gäller, tycker att de passar bra med de röda kaklen.
Så har vi det hos oss en regnig tisdag. Lusten att baka försvann ganska hastigt när jag märkte att vetemjölet var slut, kanske har den promenerat till någon som bakar lite oftare? Tror jag kokar mig en kopp kaffe, tar en tidning och kryper upp i soffan, brrrr.


Marianne

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Här är det 12 grader så inte så mycket varmare ,nu kommer solen fram .Har varit tillsammans med mamma idag städat skrubbar ,det blev bar 6 sopsäckar med diverse skräp ,Kram Nette

lyckobo sa...

En snaps eller fast två tack, det e ju kallt fast det e soligt! Passar ju bra att arbeta, men tycker ju lite synd om de övriga i huset som har semester :(...
Tapeterna blev riktigt fina, kökstapeten är häftig! Bra att du vågade,själv e jag en mes... ;)

Ha det bra!