torsdag 25 juli 2013

Sommarvärmen återkom

Nu är sommaren här igen, både vad gäller vädret och formen. (nåja nästan i alla fall. ;) Stora solar lovar väderleksrapporten för resten av veckan och över veckoslutet, gillar! Maken har nu kommit åter efter en besvärlig inflammation i tarmen, legat i dropp i flera dygn, endast varit hemma för att sova. Soppor och vällingar lär bli vad vi äter den närmaste tiden, det gillar både hans och min mage. Det är konstigt hur snabbt man kan gå ner i vikt när sjukdomen slår till, kilona rasar. Detta gäller naturligtvis inte mig själv, det gör det ju aldrig, men jag får ju vara glad för hans skull. :)


Vid senaste biblioteksbesök gjorde jag som jag brukar, plockar böcker lite på måfå, ibland lyckas det bättre, ibland sämre. Denna gång hade jag turen att snubbla över en helt fenomenal bok: "Livet efter dig" av Jojo Moyes, en helt underbar berättelse om två unga mäniskors liv. Jag har skrattat och gråtit, njutit av hur somliga har förmågan att formulera sig, slukade boken på två dagar. (400 sidor)
Rekommenderas varmt!


Hallonen mognar en efter en, det är verkligen tur att inte alla mognar samtidigt, vi har ju som sagt en hel häck att plocka av. Kanske blir det någon smarrig efterrätt nu när vi väntar gäster? I kväll kommer en kompis från sverige på besök, vi har inte setts på ett par år, ska bli trevligt att ses igen. I morgon kommer  svägerskan med make från åland. De "husbilar" via sin dotter i Västerås och kommer sen hit med färjan över potten. Ska verkligen bli trevligt med lite umgänge nu efter alla sjukdomar, är speciellt glad för  maken som får träffa sin syster, det blir ju inte så ofta.



Nu måste jag nog göra allt detdär jag skjutit upp en längre tid; städa, baka osv. Bäst att börja genast från morgon innan värmen blir för intensiv. Nej, jag klagar inte, inte nu när vi äääntligen får lite sommar! Hoppas du får njuta av sol och värme du också!

Marianne

3 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Skönt att ha mannen hemma igen och hoppas han inte har ont och att det går bra med maten och allt.

Gillar bra boktips!

Så mycket hallon, underbart gott.

Agneta kram

Nette Cecilia sa...

Bra att maken har det bättre nu ,Kul med besök ,hoppas ni får en fin helg ,kram Nette

Snäckskalsdalen. sa...

Nu har jag tittat efter i bokhyllan, jag har boken och den ligger on line så att säga! Nu vet jag att den är läsvärd!
Kram igen