torsdag 26 december 2013

En vit Jul.....afton i alla fall

Snön kom kvällen före, lade sig som en tunn vit matta på marken. Granriset framför trappan, ljuslyktorna och facklorna plockades fram, precis som vi brukar till julen. Första julen i det nya hemmet. Barnen var hos oss, vi åt god mat, delade ut paket. Efter några timmar sällade sig resten av familjen till vår lilla skara, vi blev femton stycken. Kaffe och kaka, godis och mer paket. Vi hade ordnat en lottdragning redan för drygt en månad sen, alla fick var sitt namn, man skulle köpa en present för ett värde av högst 20e.


Ett paket var, den bästa idén på länge tycker jag. Alla hade varit så påhittiga och vekligen ansträngt sig. Vi skrattade åt varandras tokiga idéer, kände en sådan glädje över att ge och få. Den traditionen hoppas jag får en fortsättning!

I morgon är det vardag, maken skall jobba. Jag har inget bokat jobb före den 27 januari, önskar dock att telefonen skall ringa före, känns som att ett par veckor hemma räcker för mig.


Hoppas du har en fin juletid!


Marianne

Ps. Snön försvann samma kväll den kom, en liten sträng vid gräsmattskanten är vad som finns kvar, så var det med den vita julen. ;)

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Gränsen på det vita gick i Solf då vi körde norrut .Grön var vår gräsmatta .Härlig jul verkar du haft ,trevlig fortsättning ,nette

Lyckoslanten sa...

Vilken bra idé med julklapparna där! Det känns som om du har haft ett gott 2013 och jag önskar dig ett friskt och gott 2014! ♥