måndag 30 december 2013

De sista dagarna....

 Har känt mig lite som blommorna på bilden ovanför i några dagar, orken bara försvann. Kanske var det lite för hektiskt en tid före jul, jobbade en del, fixade en del, men tyckte inte att jag kände mig stressad. Trots det skjöt blodtrycket i höjden och en obehagskänsla intog hela min kropp. Nu är det dags att lyssna på kroppen, varva ner ordentligt, börja motionera, äta sunt osv. Har fyllt i en egenvårdsplanblankett (låter lite konstigt), ska i framtiden träffa en hälsovårdare en gång per månad. Önskar mig själv lycka till, är nog dags att ta i med hårdhandskarna nu!

 I förrgår, lördag, låg jag hela dagen, maken fixade maten, pysslade och höll på. Kan du gissa vad jag gjorde? En långfilm och fem avsnitt av en serie: The Fall, med Gillian Anderson i huvudrollen.(Serien kan varmt rekommenderas om du inte är alltför känslig.) 
Kände att liggsåren började komma, det var ju redan dag två jag bara låg. Att man kan känna sig liten och betydelselös när man ingenting orkar, och fast jag vet att orken kommer tillbaka känns det inte roligare för det. Men så är mitt liv, plötsligt dyker jag i djupet, antagligen av nödvändighet. MEN nu är jag uppe igen och känner att livet återvänt. En promenad i stan, lite pyssel med mat, besök av sonen och äldsta dottern....livet känns värdefullt.




På bilderna ovanför ett collage av presenter jag fick av äldsta dottern, allt inslaget med största finess i ett gudomligt vackert papper. De virkade tossorna är superbekväma och såå välgjorda, beställda från Nya Zeeland!!! Älskar hantverk och vackert gjorda handarbeten. Tack Ida!


Här Ida med sin vinst, ett valfritt plagg från en lite lyxigare affär i England, klicka så får du se! Hon följer många bloggar och hade nu för andra gången turen att vinna ett fint pris. (I våras vann hon ett par snygga solglasögon i femtitalsstil av något lyxigt märke jag aldrig hört talas om, gläds med henne.)  Ida fick välja fritt ur deras sortiment, tyckte hon gjorde ett klokt val, prislappen låg på över 400. Var ju tvungen att dokumentera underverket efter att hon hämtat det från posten. Vackra detaljer och kvalité, vävt i shetlandsull, helt fordrad och med perfekta passmått. Tror inte så många andra har samma plagg, det är ju alltid roligt att få vara ensam om något, om man har tur vill säga....;)  Nu håller jag på med en mössa och vantar i blåa toner, tänkta att matcha jackan...stickorna går varma.

Har inga större planer för den kommande festdagen, det nya året kommer ju i alla fall. Men en sak hör till årets sista dag, att uppvakta pappa på hans födelsedag. Förra året blev han sjuttio, nu ett år äldre, Grattis Pappa!


Önskar  alla bloggvänner Ett Gott Slut samt Ett Fint, Händelserikt Nytt År!


Marianne



6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

vilken fin vinst hon fick ,turgumma.Ja får aldrig någonting har prövat många .Ta det lugnt nu vi hoppas på ett bättre 2014 ,gott nytt år ,Nette

Hantverkarglädje sa...

Jösses vilken tur dottern hade.
Och du, inte är du ensam om att åka neråt ibland. Tror att mörker och köld drar i oss alla här i norden så vi får streta att hålla oss uppe till dess våren kommer. Ha ett gott nytt år.

lyckobo sa...

Oj vad jag känner igen mig, men det var sköldkörteln som bråkade.Raska promenader i friska luften flera gånger i veckan är den bästa medicinen till det mesta!
En sån fin vinst Ida vann,grattis till henne!
Ett riktigt GOTT NYTT ÅR till dig!!!

Lisbet sa...

Det är säkert någon bobba! Trött som bara den efter senaste flunssa, nu har jag börjat orka vara i gång.

Vilken tur din dotter har i lotterier!

Nu ska du sköta om dej bra och låt din man passa upp på dej, blanda dej inte i :) Få se vad gott han dukar fram i morgon kväll.

Vi har inget inplanerat för morgonkvällen. Det blir vad det blir. Skönt att bara vara.

Gott nytt år till dej!
kram

Gugis Pärlor sa...

Gott nytt år!

Kram Gugi

Monica sa...

Vilken fin vinst, såå snygg jacka. Hoppas du får orken tillbaka det är jobbigt med dalar men du är tapper. Vill annars rekommendera d-vitamin och magnesium det mår jag bra av. Hoppas ni får vara friska nu år 2014 Gott nytt år till er! Monica Thylin