onsdag 18 december 2013

Frost och solsken, tomtar och gran

Nu är jag ledig resten av december!! Skulle kännas roligare om jag inte fått problem med blodtrycket, ökad dos av medicin och blodprover väntar. ( det har väl inget med livsstilen att göra? ;) ) Kanske skulle det vara ännu bättre om maken skulle vara frisk...han har på nytt genomgått en antibiotikabehandling i dropp pga. sina besvär med irriterad tarm....MEN vi lever ju och har varann, det är ändå det viktigaste. Denna vecka är vi båda hemma och kan göra saker tillsammans. Efter bullbaket i morse var vi på en skogspromenad, plockade lite mossa, kvistar och ris till kommande projekt. Naturen läker. :)



Oj så rogivande det var att gå omkring i skogen, dra in frisk luft och lyssna på havets brus alldeles intill. Hade sinnesnärvaro nog att ta med mig kameran, frosten gör naturen vacker.






Snön har varit men farit igen. Vattnet är säkert ganska varmt ännu eftersom vintern inte riktigt kommer igång, åtminstone kändes det så när vi stod vid stranden. Verkar inte bli nån vidare vinter i år, men jag hoppas att jag har fel. Vore nog fint med lite snö och några minusgrader.

Så fick hon sin kaninvän, tomteflickan.

De sitter nu under granen, under den nya spegeln jag hittade på Pentik.

 Nu gäller det att ha sysselsättning resten av kvällen, måste nämligen vara oäten efter sex för att kunna ta blodproven i morgon. Nybakt bulla smakar ju gott, blir att snabbt tugga i sig en bit innan klockan slår. ;)


Skall nog ta mig an riset och försöka få till en krans. Värst är att jag har så många projekt på gång samtidigt att hela huset är upp och ner.....men mitt i kaoset kan jag plötsligt hitta mig sittande i soffhörnet med sticksömmen. Det gäller att inte stressa upp sig alltför mycket nu, det får bli som det blir.

Hoppas du har en fin vecka och allt under kontroll inför julen!

Marianne

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Inte så bra med sjukdomar till julen ,Hoppas att vi får vara friska ,(något så när) alltid kul med rispyssel även om man kan stötta på överraskningar i det också .Ha det så bra ,Nette

lyckobo sa...

Julen kommer oavsett om det är kaos eller inte, viktigaste är hälsan! Luta dig tillbaka, ta det lugnt, och ha en riktigt skön och mysig Jul!

Käranån sa...

Hoppas att ni är friska nu inför jul, att det är lite upp och ner hemma är inte så viktigt. Som du sa, det viktigaste är att man har varandra. GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR!