onsdag 28 juli 2010

Inspiration av regn

Vi har nu fått njuta av det vackra och varma vädret en längre tid, men jag har nog väntat på regn och svalare dagar. Och, jag visste det, bara de kom skulle inspirationen återkomma!! Har nu några mindre projekt på gång, bilder kommer senare. Nedan lite somriga bilder från mitt och Bosses museibesök.











Min favoritårstid hösten är snart här, vi får passa på att njuta av varje återstående sommardag. Sen, när tid är, blir det skönt att klä på sig ullsockor, elda i kaminen och läsa en bra bok eller handarbeta. Skolan börjar ju också om ett par veckor, då brukar det bli ordning på torpet, med regelbundna tider osv. MEN det bästa är nog att vår äldsta dotter återvänder från Tyskland, tänk att hon varit borta ett helt år! Om en vecka kommer hon hem, det ska bli skönt. Allt blir som förr, för en tid i alla fall.
Ha det så bra
Marianne ♥

3 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Fina bilder
Förstår att det ska bli roligt att få hem dottern

Lyckoslanten sa...

Jag gillar också hösten, då den kommer! :o) jag är nog mer inspirerad för kreativt skapande då. Skönt att hon kommer hem nu dottern. Det tar på krafterna när de här unga är ut på vift! ;o)

Black Iris sa...

Hej på dig!!

Oj vad jag håller med dig. Hösten är så himmelens lugn och skön och det du säger om rutiner stämmer så väl.
Sitta vid pysselbordet som svämmar över av grejer och inte känna att man måste göra något annat.
Mörkret är också bra för då syns ju inte dammet så väl.

Maidi