fredag 30 juli 2010

Badrummet

För snart 10 år sen fick vi vattenläckage i vårt hus, så omfattande var skadan att vi var tvungna att flytta ur huset. Såna gånger är man glad att man har betalt sina försäkringar, för mitt i eländet fick vi ju trots allt en totalrenovering av huset. Badrummet blev inte skadat, men vi gjorde om det samtidigt. Jag har inte tidigare varit nån vän av blått, men det har vänt, blir mer och mer av den färgen med åren har jag märkt. Här några bilder.














Jag har en händig man, han gjorde kakelarbetet själv, resultatet blev lyckat!
Min pappa har varit hobbysnickare i hela sitt liv, byggt allt från båtar till möbler åt oss barn men även sina barnbarn. För ganska många år sen gjorde han ett par däcksstolar varav en hamnat i vårt badrum. Många gånger har jag fått "beställa", visat en bild eller förklarat hur jag vill att en pryl ska se ut, handdukshyllan är en sån "beställningsgrej". En annan gång vill jag visa en kavalkad av mina pappas alster.
Ha en skön helg
Marianne♥

9 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Tror inte att jag har hört om den där skadan, men snyggt badrum! Blått är inte fel i badrum, vi har blått kakel i ena badrummet. Visst är det bra med en pappa som hobbysnickare. Jag skulle gärna ha vita däckstolar!
Skön helg! ♥

Nette Cecilia sa...

Vilket ljuvligt badrum blåsippan Nette

Hantverkarglädje sa...

Det är alltid bra att ha händiga män runt omkring. Jag har också den turen att ibland få sätta in beställningar till min man.
Skall vara intressant att få allt vad din pappa gjort.

Black Iris sa...

Sicket fräscht och jättefint badrum du har.
Min pappa var också s.k. hobbysnickare och gjorde precis såna saker som du berättar om.
Där gav du mig ett tips, om att lägga ut pappas alster någon gång.

Kram Maidi

Annelis hantverk sa...

Snyggt badrum! Härligt att få renovera och frescha opp i sitt hem fast det var ju tråkigt med vattnet. Jag hade en far som också var en sån beställnings snickare när jag önskade något speciellt.
Ha en skön helg!

Gugis Pärlor sa...

Det passar fint med blått i ett badrum. Tänk vad skönt att ha händiga män omkring sig som kan förverkliga ens drömmar och ideer...

Ha det bra!

Kram Gugi

Mycket annat & lite betong sa...

Blått är snyggt! Bra med en sådan pappa.
Tack för kommentaren om Mitzi. Hon är 8 år, ganska ung. Nu har hon börjat skälla när hon hör fasanerna. Ett gott tecken.

Trevlig helg!
Agneta

Huset vid ån sa...

Så fint du har det...Hoppas att du får en trevlig augustivecka! Kram Therese

Anonym sa...

Jätte fint badrum. Min inställning till blått har också vänt med åren. Blått och vitt ihop är jätte fint.Fiffig handdukshylla. Min pappa är också så där påhittig och kreativ.Man får jätte fina saker. Det är roligt.
Ha det gott!
Marita i Björkhagen