tisdag 13 juli 2010

Klinten blommar

Vårens sådd har gett resultat! Trots att vädret är
varmare än varmt, och trots att vi inte fått regn på flera
veckor orkar de blomma, de vackra.



Både vallmon av olika sorter, samt den svarta blåklinten
är nu i blom. Svartklinten är nog närmare lila än svart
tycker jag.














Arvid söker sig i skuggan.




Har ju aldrig varit nåt stort fan av lila och rosa,
men på något konstigt sätt har jag ändå valt de
färgerna när jag köpt perenner.















Nu tror jag bestämt det är dags för en tripp med båten och ett dopp i havet.
Ha det skönt alla och njut.
Marianne ♥

5 kommentarer:

Cilla sa...

Vilka härliga bilder du visar &
vilken mysig blogg du har ;0)
Ha det bäst / Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Gillar lilla katten!
Och blommorna så klart!
Agneta kramar

Lyckoslanten sa...

Lyfter på solhatten åt den sådden som du lyckats få i blom! För mig lyckades inte mycket. Fina bilder på blomstren och på Arvid! ♥

Hantverkarglädje sa...

Håller med om att klinten är mera mot lila än svart för jag har sett den tidigare.
Ha det så skönt i böljan den blå.

Black Iris sa...

Det finns så många blommor jag skulle vilja ha. Ständigt ser jag nya på bloggarna som fascinerar och den här svartklinten är definitivt en av dom.

Maidi