onsdag 4 augusti 2010

Kalas

I söndags fick vi besök av mina föräldrar samt syster med familj.
Jag fick presenter trots att det ännu är nån dag till min födelsedag.

Jag samlar på kaffeservisen Vanilj från Pentik-serien, fick nu ett kakfat på fot, ett ovalt fat samt en kanna. Från tidigare har jag kaffekoppar, tekoppar samt sockerskål och gräddsnäcka.



Jag förärades också med en blomma, en bollkrysantem . Den passar precis på vår trappa, som sällskap fick den en lykta och en välkomnande korg.

Så vill jag också visa en detalj från mina köksgardiner som jag sydde för en tid sen. Fotografierna lyckades inte så bra, är ingen mästerfotograf och att fota mot ljus var inte min grej, borde kanske börja läsa i instruktionsboken. ;) Ett hjärta till varje gardin blev det, ett med ordet Love och ett med ordet Home.

Skall nu fortsätta med mitt pysslande en stund före jag skall till jobbet, håller på med en BadTilda. Regnet smattrar, vädret är som gjort för pysslande.
Ha en bra dag
Marianne

6 kommentarer:

Ewa`s Galleri sa...

Vilka fina presenter du fått och gardinerna är jättefina med hjärtan på
Ha en fortsatt skön vecka

Lyckoslanten sa...

Oj samlar du på den servisen! Stilren! Den tröttnar man inte lika lätt på som Omena. Fina presenter och tjusigt där med gardinerna. Jag är med ena foten på väg till syrummet, men annat lockar nu så jag inväntar höstmörkret. Ha det gott! ♥

Hantverkarglädje sa...

Det var då fina presenter.
Hjärtan på gardinen var en god idé, kanske borde man prova om det passar på nån gardin jag har. Det är ju alltid roligt med lite nya detaljer.

Black Iris sa...

Grattis, grattis när än den stora dagen är. Jättefina presenter du fick i alla fall.
Ha det så gott

Maidi

Fröken Tindra sa...

Grattis! Vet inte om det är i förskott eller efterskott men grattis! Jättefina presenter du fått! Söt servis. Och hjärtana du gjort är jättefina. Kul!
Vilket fräsch badrum ni har!!
Ha en skön helg!
Kram!

Mycket annat & lite betong sa...

Här smattrar regnet också alldeles väldigt mycket.
Fina presenter du fick. Jag har också fått, fyllde häromdagen.

Grattis till dig!
Agneta