söndag 8 augusti 2010

Shopping och loppis

Var till stan på fredagen, dels för att köpa presenter till dottern som skulle komma hem från Dusseldorf, dels för att köpa lite dekorationer till hemmet. Hittade presenterna samt denna skylt, två tavlor och ljuslyktor. För en gångs skull hade jag tur: det var rea och det fanns prylar som passade min "fondvägg"!! Väggen var tidigare brun, men i torsdags fick jag inspiration för lite duttande, det blev guld och vitt.








Hittade hyllkonsoller och skickade ut sonen i garaget för att söka en bräda med lite nött utseende. Det enda han hittade hade lite rött i sig, men efter att ha borstat med en stålborste fick jag bort en del av färgen, tycker att den får duga tillsvidare. Ännu behöver jag något som fyller upp väggen bättre, kanske något i svart, vi får se.





På lördagen hade vi "Lantdag" i byn. Lokala försäljare, artister samt Benny Törnroos med mumin var på besök. Vädret var varmt och soligt, det var mycket folk i farten. Jag hittade två ljuvliga gamla Arabia-kaffekoppar, köpte en själv och fick den andra i present av dottern. I fortsättningen blir det att spana in fler koppar, tyckte de var söta.
För tre euro hittade jag ett gammalt lakan med spets, lakanet är lite fläckigt men spetsen är hel, vi får se om det blir en gardinkappa i framtiden.





Jag känner för mer pyssel, har faktiskt sytt en badrocksTilda, kan man säga så, och ett hjärta. De kommer att få hänga på en hylla som sonen håller på att måla, när det projektet är färdigt skall jag visa resultatet.
Att få ha dottern hemma känns bra, nu är vi åter en hel familj, åtminstone en tid.Vi skall handarbeta ihop, dottern tänker öva upp sitt gitarrspelande som hon pausat med under sitt utlandsår, kanske blir det sång till ackompanjemang ;) I alla fall blir man inspirerad av varann så nånting kul blir säkert.
Ha en skön vecka
Marianne ♥

5 kommentarer:

Black Iris sa...

Vad roligt att ha en dotter att handarbeta med. Pysselsugen är jag också men har just nu fått mitt årliga handeksem som gör att jag inte kan pilla med så mycket.

Maidi

Snäckskalsdalen. sa...

Tapetserade du om, menar du, bara så där, eller? Huuuhh! Fint blev det i alla fall!
Kopparna är förtjusande, har själv en stor svaghet för blommigt gammalt porslin.
Agneta kramar

Creative Momone sa...

Tapeten har jag lagt upp tidigare, men den lilla rutan som är "melerad " nu var av brun tapet tidigare. Det har varit ett långdraget projekt eftersom jag inte riktigt kunnat bestämma mig hur jag skall ha det. Nu blev det som det blev och fördelen är ju att man snabbt kan byta färg om man vill.
Kopparna lär det finnas 8 till av, så det kan hända att jag tar en vända till antikaffären nån dag.
Kram Marianne

Anonym sa...

Oj minns att min farmor hade liknande kaffekoppar tidigare. Fina e dom:) H. Carola

lyckobo sa...

Va fina saker du fyndat, skylten är så fiiin! Ojoj, skynda till antikaffären, dit skall du väl inte lämna så härliga koppar..!?

Ha d bra!