fredag 27 augusti 2010

Bokpaket och pyssel

Häromdagen kom ett paket med böcker som jag beställt från Adlibris,
måste ju bara få mer kunskap om Raw Food, lite fakta och recept. På det
viset får man hoppeligen inspiration och idéer. Har nog ätit helt vanligt nu, försöker
få in variation i kosten med vitaminrika, nyttiga tillbehör, det mår vi alla
bättre av.



I onsdags tillbringade jag hela dagen i Vasa. Skulle uträtta ärenden och köra mannen till jobbet. Vår andra bil är i kö till verkstan, så det blir lite krångel när vi båda behöver köra de 100 kilometrarna på olika tider. Jag försökte fördriva en hel dag på bästa sätt i väntan på att han slutade jobbet.





Anyhow, köpte några av dessa alldeles underbara kort av Inge Löök.
Gillar dessa tanter som njuter av livet, brukar alltid ha några i köks-
lådan så jag kan skicka till nån som jag vill pigga upp.




Så har jag pysslat en del, hösten är ju den tid då det börjar klia i fingrarna.
Hästen som blev färdig häromdagen får nu snällt gnägga på spiskransen.






Vår lilla toalett behövde lite nya färgklickar. 2 par jeans och lite gammalt lakanstyg gick åt till denna lilla matta jag virkat. Lite ojämn i kanterna, men vad gör väl det, den får duga som underlag för kvällstandrengörningen.





En ommålad hylla som förr hängde i köket får nu pryda väggen ovanför toalettstolen. Tildan och hjärtat piggar upp och på väggen bredvid tänker jag placera två tavlor med bilder av tanterna.










Med dessa bilder önskar jag dig en skön helg, hoppas du får koppla av och ladda batterierna. Jag inleder helgen med ett restaurangbesök i kväll. Skall med mina tre svägerskor avnjuta en god middag, kanske blir det en del fnitter?

5 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Oj, du har pysslat! Grattis till inspiration! Du inspirerar mig precis som för många år sedan när vi sydde dockor tillsammans! Fint på toan!
hoppas du får en fin kväll och en fin villa-avslutning! ♥

Gugis Pärlor sa...

Tanterna tillhör mina favoriter också. Dom blir man bara så glada av att se ;O) Du har varit riktigt flitig inför hösten redan! Hästen blev ju supersnygg. Inget fel på mattan heller för den delen. Ha en mysig villaaslutning!

Kram Gugi

Käranån sa...

Tanterna är också mina favoriter, man kan inte bli annat än glad när man ser dem! Vilken fin toa med fin ängel och hjärtat, hästen är också fin på spiskransen! Vilken rolig ide att virka mattan av jeans och lakan!

Marlene sa...

Vilka fina Tanter,de hade jag inte sett förrut nu måste jag kolla in dem.Väldigt fina saker du gjort,gillade mattan skarpt.
Ha en trevlig helg!!!!

Black Iris sa...

Vi har haft en underbar tjej som sommarvikarie hos oss. Hon har inspirerat många av oss med sina vegan-recept. När hon lägger in"sill" använder hon lagom kokt aubergine i småbitar i stället för sillen.
När hon gör Janssons frestelse använder hon oliver med dess spad i stället för ansjovis.
Oj så mycket det finns att lära i matkonsten.
Badrumsmattan du gjort var hur fin som helst och även Tilda-yllan.

Maidi