onsdag 4 januari 2012

Välkommen 2012

Så har julen varit, med allt vad det innebär. Barnen var hos oss på julafton, for hem till Korsnäs på julaftonskvällen efter att alla paket delats ut. Oj så fina presenter jag fick! Barnen hade tänkt till, köpt sånt de vet att jag verkligen uppskattar, man blir glad! :)

Visst har det ätits en del, både salt och sött i mängder, men det hör ju julen till. Vädret var ju inte det allra finaste, så motionen uteblev nästan helt, stånk. Men nu har jag köpt nya träningskläder, anmält mig till gymets cirkelträning. Första passet avklarades igår, 1½ timmes svettbad, men oj så skönt det var att röra på sig! Har turen att ha en jämnårig kusin som drar kursen, hon har lovat att ta mig med varje tisdag, går inte att komma med några ursäkter nu. ;)

Har du testat denna fantastiska temugg? Jag fick den av ena dottern i julklapp, praktisk och finurlig tycker jag att den är. Blåbärsteet fick jag av min guddotter, oj så gott det smakar.

Har blivit en hel del jobb på sistone, men jag har privilegiet att jobba mindre än de flesta, något som jag är väldigt tacksam över. Hinner med ett och annat pysslande på fritiden, orkar med jobbet på dagis, nog är de så underbara barnen.

Nog blir man glad när man öppnar dörren till jobbet. Väggarna pryds av fina målningar av en lokal konstnär, motiven är bekanta.

Önskar jag kunde måla lika fint. Trots att min morfar livnärde sig som konstnär tycks jag inte ha ärvt hans talang, tror ej heller att det är något man kan träna upp, jag är nog lite för slarvig av mig.

Om en stund bär det av till jobbet igen, öppnar gärna dörren och beundrar de fina väggarna. Det är för övrigt samma daghem där jag en gång gick, där min mamma och hennes systrar gick, där tom. min morfar gick som barn. Min mormor jobbade en tid i daghemmets kök, det var när jag var liten. Kändes tryggt att ha henne i huset. De emaljerade kastrullerna, ugnsformarna och kakformarna hon en gång använde finns nu till barnens förfogande, snökakor är det som bakas i dem idag, man blir smått nostalgisk.

Önskar dig en trevlig dag!



Marianne

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

God fortsättning på det nya året,du verkar ha haft en härlig jul .Så vackra målningar på väggarna ,kram nette

Snäckskalsdalen. sa...

God fortsättning på året!
Vilken härlig jul du verkar ha haft och vilken vacker arbetsplats du har, såna underbara bilder!
Agneta kram

Lisbet sa...

God fortsättning!

Med sådana väggar torde arbetet gå som en dans!
Du har haft en skön jul. Tror inte det är så många som varit ute speciellt mycket, men nu då snön kommit borde man ju ta sig i kragen och motionera lite utomhus. Själv har jag cyklat framför teven emellanåt.

Temuggen ser intressant ut.

Ha en fin dag!
kram

LyckligaPraliner sa...

Träna och motionera borde jag också...Men det blir liksom inte av..Det är lätt att skylla på allt möjligt. Men jag orkar verkligen inte på kvällarna, det blir så sent innan jag skulle ha möjlighet. Att jag är ledig ibland dagtid talar jag inte om :))

Fortsatt trevlig helg!

Ann-Louise