måndag 2 juli 2012

Juli-äntligen sommar

Sommaren har väl kommit nu-eller? Nu tycker jag att det kan räcka med regnandet och blåsandet, sol och värme tack. :)

Vi var ju vid sommarstugan i helgen, städade lite på tomten, fanns så rysligt mycket vass i strandkanten. På något vis är det inte så betungande att "jobba" när man är vid sommarstugan, känns bara skönt att röra på kroppen och svettas lite.
Dagg i gräset
Näckrosorna blommar
Dörrarna och fönstren har varit träfärgade, har funderat på att pigga upp dem  med lite färg, nu slog jag till. Tyckte först att färgen är lite för ljus, men resultatet blev bra tyckte jag. Nästa veckoslut kan jag måla färdigt, behöver en pensel av storlek mindre till spröjsen. Men oj vad flugorna tycker om målarfärg, de infann sig genast för att surra omkring och bidra med lite irritation.
Mor i målartagen


Fick en fin hatt av min svärmor, den som hon hade på huvudet när Björn Borg och John McEnroe spelade en vänskapsmatch på Åland. Hon hade vuxit ur den, som hon sa, frågade om jag ville ha den. Nu är jag ju ingen hattmänniska precis, men inte kunde jag ju tacka nej till en sån fin hatt. Kanske kommer det något tillfälle när jag kan använda den, men tillsvidare får den fungera som inredningsdetalj i vårt hem. Tycker att den är vacker, föreslog maken att vi skulle boka en resa till Ascot där de kungliga roar sig med hästpolo. Sen gäller det ju att hitta en passande klänning till....hahhaaa, nej det får nog förbli en dröm. Men jag tackar ödmjukast för hatten.
Svärmors tennishatt
Efter nattens regn är det åter sol igen, varmt blir det också i dag. Skall ägna dagen åt lite småpyssel för till helgen blir det kalas, äldsta dottern blir 23! Vad kan en sådan fröken önska sig, ja det kan man undra...


Ha en skön måndag!


Marianne

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Sol o sommar verkar det bli varje dag nu ,min man har sin första semesterdag idag .Dörrarna blev ju jättebra .Hatten borde du ju ha vid något tillfälle ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Den färgen blev lyckad till dörrarna. Och vilken hatt sen! Du kommer att se urtjusig ut i den!
Hm... litet sol idag, men oj så det blåser kallt! Men den som väntar... ♥

Gugis Pärlor sa...

Jag har varit så trög med kommentarer på sistone så att jag skäms ;O/ Du har haft så mycket "fuffens" för dig i vår har jag sett! Grattis till giftermålet i efterskott!!

Kram Gugi