fredag 15 juni 2012

Till sista vilan

I morgon begraver vi en kär farbror som plötsligt för en vecka sen rycktes bort. Helt utan förvarning slutade hans liv, tänk hur fort allt kan vara över. Man får sig en tankeställare och hoppeligen kan man åtminstone för en tid komma ihåg att ta vara på livet, visa sina nära och kära hur viktiga de är i ens liv.
Min brudbukett

Liljekonvaljer i skugga

Hällnäs brygga i kvällsljus
Efter begravningen tänker vi styra kosan mot sommarstugan för en behövlig paus, bara njuta av naturen och det rika fågellivet, bada bastu och äta gott.

Nästa vecka reser vi till Åland för att hälsa på min mans mor, hans syskon samt son med familj. Ser fram emot att fira midsommaren med min nya familj, se alla de vackra midsommarstängerna och uppleva den vackra naturen.

Jag önskar dig en skön helg

Marianne

2 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Trevligt att hitta hit!:)

Livet är skört och man får sig onekligen en tankeställare när någon utan förvarning bara inte är här med oss längre.
Nu skall jag "bläddra" i din blogg och bli bekant!

Ha det gott!
Karin

Nette Cecilia sa...

Livet är nog någonting vi borde ta vara på ,varje stund är en upplevelse .Så kul att du får åka till Åland .säkert kul med midsommar där ,kram nette