måndag 18 juli 2011

Möhippa

Oj vilken händelserik helg det varit! Efter en heldag av shoppande i Kokkola, eller Karleby som stan numera heter, hade vi en ordentlig fest på lördagen. Min bror ska gifta sig i augusti, nu firade vi lite med hans blivande fru, en möhippa som heter duga!





Vi var sammanlagt 9 kvinnor som samlades hemma hos en kompis till bruden. Denna kompis har ett otroligt vackert hem, här några foton från hennes vardagsrum, hennes inredningsaffär hittar du här.









När äntligen alla kommit startade färden, med raggarbil vad annars. Ja nog var det ju länge sen vi suttit i en sån, sa vi nästan med en mun alla tanter i bilen. En speciell lukt, gott om utrymme och så det brummande ljudet av motorerna, häftigt!




Efter den första anhalten och ett glas champagne skulle färden fortsätta mot Pavis, restaurangen där bruden jobbar till vardags. Den ena blen ville inte riktigt starta, men vad gjorde väl det, snabbt togs några kablar fram, motorn brummade till och så var vi på väg igen.



På Pavis testades brudens kännedom om olika alkoholhaltiga drycker, hon fick ögonbindel och en rad med glas att beta av, ingen lätt uppgift. Testet klarades med gott betyg och godkändes av restaurangchefen himself. Raggarrrundan fortsatte på stadens gator.




Picknick i det gröna var nästa programpunkt, Skolparken det självklara stället. Där dukades bordet med delikatesser av olika sorter. Vi åt, vi drack, vi skrattade så att det ännu värker i käkarna. Den blivande bruden fick många olika uppgifter, bjöd verkligen på sig själv, det blev en hellyckad kväll.




Många timmar senare packade vi ihop alla saker, några fortsatte till krogen, några tackade för sig. Vi kommer att bli hur gamla som helst, så mycket har vi skrattat. Tack för en trevlig kväll!



Marianne

6 kommentarer:

lyckobo sa...

Hej Marianne! Ja,världen är allt liten ibland, du skulle ha hojtat till då du såg mig!Jag såg också ingela "Alegni" för ett par veckor, men hon försvann så fort så jag hann aldrig ge mig till känna!
Er möhippa låter ju superkul, och den inredningsbutiken borde man besöka nån dag!
Ha det bra!

Nette Cecilia sa...

Här har det varit hålligång hela helgen ser jag ,kul.kramis Nette

Lyckoslanten sa...

Oj så trevligt det där låter! Härligt! Nu fick jag tips på vart jag kan söka mig när det bär norrut i veckan! Ha det gott! ♥

LyckligaPraliner ♥ sa...

Hejsan! Första gången jag kikar in här. Nu ska jag kika mera :)
Mvh Ann-Louise

Snäckskalsdalen. sa...

Verkligen, ett gott skratt förlänger livet och är som medicin. Ni verkar verkligen haft en härlig kväll - det är alltid härligt.
Agneta kram

Lisbet sa...

Vilken härlig kväll ni hade!
Lycklig blivande brud med så fina väninnor.
Ha en fin Jakobsvecka!