söndag 10 juli 2011

Stenar och kontroller

Oj så många vackra stenar det finns på stränder vi besökt. På vardagsrumsbordet har jag samlat en del som får dekorera bordet tillsammans med en gammal nyckel och några doftljus. I gårkväll var det passande att tända ljus efter åskvädret som hade passerat, det var lite mörkt och höstlikt, men svalt och uppriskat i luften.








En del har jag plockat, en del fick jag av min vän. Han gav mig också den gamla nyckeln som jag tycker är så fin, undrar vart den passar?










Fick inspiration trots det varma tryckande vädret, har tröttnat på alla kontroller till tv:n och dess kringutrustning. Sydde ett förvaringsfodral som jag fäste på armstödet till soffan av överblivet tyg från stoldynor till köket. Nu har de plats, kontrollerna, åtminstone några dagar ska vi väl använda det.










Nu tror jag vi tar och trampar iväg till mina föräldrar, dit kan ju även Kajsa följa med. Du såg väl att hon låg i soffan? Kajsa brukar ligga i min väska som jag har över axeln, tittar fram lite nu som då när jag trampar längs de guppiga vägarna. Hos mormor och morfar får hon springa ute på gräsmattan, fäst i en pinne i . Hon har ett långt snöre så hon har möjlighet att springa på ett stort område. Avkopplande för matte? Njaa, hon lindar in sig i buskar och träd, det blir att springa och hjälpa henne ganska ofta, men det är det värt. Är man katt skall man ju nog egentligen få springa fritt, men just nu går det inte, men kanske i framtiden får vi hoppas.




Ha en skön söndagkväll!


Marianne

2 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Så vackert arrangemang med stenar,bra förvaring till kontrollerna ,det där borde jag också göra det finns så många av dom ,trevlig kväll Nette

Lyckoslanten sa...

Gillar det där med stenarna, nyckeln och ljus! Så fint du gjorde för kontrollerna. Riktigt nätt hos dig! Ha en bra dag! ♥