söndag 31 juli 2011

En glimt från mässan



Lördagen tillbringades i Kokkola på bostadsmässan. Vädret var vackert men en aning blåsigt, det var ordentlig korsdrag i husen vill jag lova. Inte alltför mycket folk, man behövde knappast köa, en passlig dag på alla vis.

Jag fotograferade en del, var mest intresserad av detaljer, såna fanns det ju i massor. Här ett axplock av sånt jag gillade!




Ett nytt sätt att göra tavlor, häftigt!




Dukning från ovan


Vackra färger


Söt kollektion av änglar






Ögonfröjd


Önskestolen


Jag fick många idéer som jag vill förverkliga, flyttar ju till en större lägenhet om en månad, så nu vill jag skapa något nytt.

Söndagen tillbringas hemma, har varit i farten i dagarna tre så nu sitter jag i soffan med min virkning.



Ha en skön dag!



Marianne

9 kommentarer:

Lyckoslanten sa...

Det fanns många idéer att förverkliga där på mässan. Låter spännande med din nya lägenhet! Ha det så gott nu! ♥

Hantverkarglädje sa...

Där var fina idéer. Har själv inte hunnit dit ännu men det skall bli. Det är just detaljerna som också jag tänker spana efter.
Säkert roligt att få inreda något nytt och få användning för egna idéer och inspiration från annat. Ha det så gott.

Snäckskalsdalen. sa...

Farligt många vackra saker och inredningstips....så fint.
Agneta kram

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej igen!!
Många fina detaljer:) Förstår att det var inspirerande att gå där och titta!
Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥

lyckobo sa...

Fina bilder har du tagit! Missade själv huset med de roliga konstverken ovan, häftig idé, kanske något att haka på?
Trevligt att få träffa dig häromdan!!!

Ha det så bra!

Lisbet sa...

Jag har inte varit på mässan. Inte ännu i alla fall, men måste hinna dit! Har nog färdigt byggt (= renoverat) så det räcker och blir över, men det är detaljerna som jag vill bli inspirerad av!
Kul för dig att få planera nytt och större boende!!!
Ha ett fint veckoslut!

Lotta sa...

Oj så kul du verkar ha haft det. Hoppas du blir riktigt kreativ efter all ögonfröjd! Kram Lotta

Lisbet sa...

Jo tack! Det blir flera cykelsemestrar har vi tänkt. En sak som jag ska göra inför nästa gång är att cykla lite innan också, för det blev ganska ampert för bakdelen :)

LyckligaPraliner ♥ sa...

Nån av de två borden skulle jag verkligen vilja ha! Ha en bra vecka! /Ann-Louise