fredag 8 juli 2011

Rabarber

Fick lite rabarber av mamma, som hon i sin tur fått av en bekant. Konstigt när man nu bor i stan i en lägenhet så är det som man tom. skulle måsta köpa rabarber....det är jag inte van vid. Men nu fick jag lite, kokade genast kräm, samtidigt som jag har en köttfärslimpa i ugnen.






Gissa i vilken ordning jag åt??? Jo, du gissade rätt, kräm med glass först, nu först är köttfärslimpan färdig, hahhaaa. Men vem har sagt att man alltid måste börja med huvudrätten?






Det bästa är när glassen smälter i den varma krämen, mmmmm.




Man skall njuta av allt det goda som hör sommaren till, så och det varma vädret. Hoppas på ett fint veckoslut med inte alltför hårda åskväder.


Marianne

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Man kan nog äta bakvända vägen ,trevlig helg ,Nette

Lisbet sa...

Ser så gott ut! Ja, vem har sagt att man inte kan börja med efterrätten? Jag brukar tänka på detdär då man säger åt ett barn: Ät upp så får du efterrätt sen. Med andra ord: Ät mycket så får du äta ännu mera! Lite konstigt...
Ha ett fint veckoslut du också!
kram

Hantverkarglädje sa...

Det där såg ju jättegott ut. Har själv glömt att koka rabarberkräm som jag brukar göra en gång om året. Kanske är det lätt att glömma när man har en stor buske av dem. Ha det så skönt i värmen.

Käranån sa...

Det ser gott ut, minns inte när jag sist har ätit rabarber kräm. Varför ska man alltid spara det goda till sist när man kan äta det genast när det är klart...